۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
آتش سرخ اژدهای تورم در قاره سبز

امروز نرخ تورم حوزه یورو و اتحادیه اروپا برای ماه سپتامبر منتشر شد و به ترتیب اعداد ۹.۹ و ۱۰.۹ درصد سالانه را به ثبت رساندند.

فردای اقتصاد: بر اساس آمارهای رسمی روز چهارشنبه، تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر ۹.۹ درصد بود. یورواستات در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که نرخ تورم در سپتامیر ۲۰۲۲، ۹.۹ درصد و در سپتامبر ۲۰۲۱، ۳.۴ درصد بوده است.

آتش سرخ اژدهای تورم در قاره سبز

در سمت اتحادیه اروپا، نرخ تورم در سپتامبر ۲۰۲۲ به ۱۰.۹ درصد رسید که نسبت به ۱۰.۱ درصد در آگوست و ۳.۶ درصد در سپتامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته است. در میان کشورهای عضو، فرانسه با ۶.۲ درصد، مالت با ۷.۴ درصد و فنلاند با ۸.۴ درصد کمترین نرخ را ثبت کرده اند. بالاترین نرخ ها توسط استونی با ۲۴.۱ درصد، لیتوانی با ۲۲.۵ درصد و لتونی با ۲۲ درصد، سه کشور بالتیک هم مرز با روسیه ثبت شده است.

یورواستات گفت: «در مقایسه با ماه اوت، تورم سالانه در شش کشور عضو کاهش یافت، در یک کشور ثابت ماند و در بیست کشور افزایش یافته است. این سازمان همچنین افزود: انرژی عامل اصلی تورم بالا در اتحادیه در ماه سپتامبر بود.

گابریل مخلوف، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه گفت که اقتصاد منطقه یورو ممکن است با رکود مواجه باشد، اما افزایش نرخ بهره کاملا ضروری است زیرا تورم بالا مداوم به اقتصاد و ثبات آسیب می زند. مخلوف افزود: منطقه یورو با ترکیب دشواری از تورم بالا و رشد اقتصادی پایین، از جمله احتمال رکود فنی مواجه است. تاریخ به ما می‌آموزد که این مسائل تنها در صورتی تشدید می‌شوند که اقدام را به تأخیر بیندازیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار