۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
هشدار جدید هواشناسی برای برخی مناطق کشور

هواشناسی برای امروز و فردا هشدار سطح نارنجی صادر کرده و احتمال خطر وقوع سیلاب، ایجاد روان‌آب و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

استان‌های حاشیه زاگرس البرز، شمال استان فارس، نواحی شرقی استان خوزستان، شرق استان لرستان، نواحی غربی استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد امروز در معرض رگبار و سیلاب خواهند بود.

این سازمان همچنین برای استان‌های همدان و مرکزی بارش پراکنده و خفیف را پیش‌بینی کرده است.

برای نواحی شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی، امروز و فردا در بعدازظهر با شکل‌گیری ابرهای همرفتی، باید منتظر رگبار و رعدوبرق بود.

هشدار هواشناسی درباره بارش شدید در گیلان و ۵ استان دیگر

روز دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

براساس اعلام این سازمان، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه کرده است.

عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما- سازمان هواشناسی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها