۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
پیش‌ بینی ایلان ماسک از رکود جهانی

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل تسلا، اعتقاد دارد که رکود اقتصادی جهانی می‌تواند یک سال و نیم دیگر ادامه یابد.

فردای اقتصاد: اوایل صبح جمعه ایلان ماسک مدیر شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا و ثروتمندترین مرد جهان گفت که رکود اقتصاد جهانی ممکن است تا بهار سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد. این اظهارات در پاسخ به توییتی از شیبوتی ناکاموتو، نام مستعار بیلی مارکوس یکی از خالقان دوج‌کوین، بیان شد که نوشته بود: «تعداد کنونی مبتلایان به ویروس کرونا در واقع بسیار پایین است. من حدس می‌زنم تنها چیزی که اکنون باید نگران آن باشیم، رکود جهانی قریب‌الوقوع و آخرالزمان هسته‌ای است».

ایلان ماسک در پاسخ به این توییت نوشت: «مطمئنا خوب است که یک سال بدون یک رویداد وحشتناک جهانی داشته باشیم». در ادامه این گفتگو یک حساب توییتری به نام «Tesla Owners Silicon Valley» که نزدیک به ۶۰۰ هزار دنبال کننده دارد، از ماسک پرسید که فکر می‌کند رکود پیش رو چه زمان به طول بیانجامد و او پاسخ داد: «فقط حدس می‌زنم! اما احتمالا تا بهار ۲۰۲۴».

پیش‌ بینی ایلان ماسک از رکود جهانی

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۱ رشد ۶ درصدی داشته است اما انتظار می‌رود در سال جاری به ۳.۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۲.۷ درصد کاهش یابد. این اعداد ضعیف‌ترین سرعت رشد از سال ۲۰۰۱ را بدون درنظر گرفتن بحران مالی سال ۲۰۰۸ و سقوط کوتاه در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا، نشان می‌دهد. فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری تنها ۰.۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱.۲ درصدی داشته باشد.

جف بزوس بنیانگذار آمازون، روز چهارشنبه در توییتی گفت|: «زمان آن فرا رسیده است که دریچه‌ها را به منظور آماده‌سازی برای آب‌های متلاطم اقتصادی پیش رو از بین ببریم». این توییت همراه با ویدویی از دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس بود که در مصاحبه‌ای با CNBC به احتمال بالای یک رکود اقتصادی در ایالات متحده اشاره کرده بود. جیمی دیمون مدیرعامل جی‌پی‌ مورگان چیس نیز در هفته گذشته نسبت به آشفتگی اقتصادی پیش رو هشدار داده بود.

اظهار نظر ماسک درباره رکود جهانی در بحبوحه یک هفته سخت برای شرکت تسلا مطرح شد. سهام این خودروساز با کاهش درآمد و کسری احتمالی خودروهای تحویلی در سال جاری مواجه است. ماسک در طول این گفتگوی تحلیلی، ابراز اطمینان کرد که شرایط برای اقتصاد آمریکا بهتر از سایر نقاط جهان خواهد بود. وی همچنین به تاثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد اشاره کرد. او افزود: «آمریکای شمالی در حال حاضر در سلامت خوبی به سر می‌برد. نرخ بهره کمی بیشتر از آنچه که باید درحال افزایش است اما فکر می‌کنم که آن‌ها در نهایت متوجه این موضوع خواهند شد و آن را پایین می‌آورند». با این حال او اعتقاد داشت که چین به دلیل بازار مسکن در یک نوع رکود کاملا انفجاری قرار دارد درحالی که اروپا یک نوع رکود ناشی از انرژی را تجربه می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار