۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
پیش بینی جدید قیمت خودرو تا پایان امسال

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو از جهش قیمت خودروهای دنا، رانا، پژو، کوییک و پراید حکایت دارد.

خبرآنلاین: بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از جهش قیمت خودروهای پراید، پژو، دنا، رانا و کوییک در ۲۴ ساعت گذشته است، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۵۱ پلاس ۱۴۰۰ آن از ۱۸۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ آن نیز در این مدت یک میلیون تومان گران شده‌است و ۱۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای پژو موجود در بازار نیز این نوسانات صعودی قیمتی مشهود بوده‌است به طوری که پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از ۳۷۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۹ میلیون تومان گران شده است و ۳۹۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ نیز از یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در این مدت ۲۰ میلیون تومان گران شده است و یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای رانا موجود در بازار نیز این نوسانات قیمتی به چشم می‌خورد؛ رانا پلاس پانوراما مدل ۱۴۰۰ از ۳۳۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است و رانا پلاس مدل ۱۴۰۰ نیز از ۳۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای دنا نیز در این مدت از نوسانات قیمتی در امان نبودند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۸۱ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۸۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۴۰۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۸ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

افزایش‌ قیمت‌ها در بازار خودرو شدت گرفت/ خودرو تا پایان سال چقدر گران خواهد شد؟
قیمت خودرو در بازار

بررسی‌های میدانی انجام گرفته از برخی از نمایشگاه‌های خودرو در تهران حکایت از تداوم رکود سنگین در بازار خودرو دارد؛ یکی از نمایشگاه‌داران در این خصوص و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: " متقاضیانی برای استعلام قیمتی هر روزه با نمایشگاه‌ها تماس می‌گیرند اما تقاضا برای خرید خودرو به شدت کاهش داشته‌است."

چشم‌انداز مبهم اقتصادی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که به بی‌اعتمادی متقاضیان در بازار خودرو منجر شده‌است؛ تعلیق واردات خودرو و دست و پا زدن آن در مرحله آیین نامه متقاضیان را گیج کرده‌است و از طرف دیگر عدم شفافیت بحث برجام باعث شده‌است تا تکلیف متقاضیان روشن نباشد.

با این وجود زور رکود به تورم نرسیده‌است و افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به گفته کارشناسان تاثیرات تورمی بر بازار خودرو در نیمه دوم سال بیشتر نیز خواهد شد و پیش‌بینی‌ها از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان سال حکایت دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها