۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
فراخوان مشارکت در استراتژی توسعه صنعتی

صنایع پیشران کشور کدام است؟ استراتژی توسعه صنعتی باید چه چارچوبی داشته باشد؟ در فراخوانی از فعالان اقتصادی خواسته شده که برای پاسخ به این سوالات، مشارکت کنند.

فردای اقتصاد: اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به اتاق‌های سراسر کشور از تدوین استراتژی صنعتی توسط دولت خبر داده و در عین حال درخواست کرده است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی در تدوین این سند و شناسایی صنایع پیشران مشارکت کنند.

سید جواد زمانی، معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در این نامه اعلام کرده است که موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در صدد تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با همکاری اتاق ایران به عنوان متولی بخش خصوصی کشور بوده و در این راستا بهره‌گیری از نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی در خصوصی مولفه ها و شاخص‌های تعیین کننده صنایع پیشران اهمیت بسزایی دارد.

بر اساس آنچه در این نامه و نامه رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مورد اشاره قرار گرفته است، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی از طرف دولت، متولی تنظیم استراتژی توسعه صنعتی کشور با مشارکت نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مرتبط از جمله اتاق ایران شده است. بعد از آسیب‌شناسی انجام شده توسط این موسسه در خصوص اسناد قبلی موجود با حضور نمایندگان اتاق، در حال حاضر تعیین صنایع پیشران و رسته‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا، در گام اول، موسسه مذکور از طریق تجمیع نظرات نخبگان، اقدام به تعیین برخی مولفه ها و شاخص‌های تعیین‌کننده صنایع پیشران کرده است. با این حال، نظر به ضرورت و تامل و تدقیق در شاخص‌های احصا شده در گام دوم مقرر شده است نمایندگان دستگاه ها و به ویژه فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی از طریق تکمیل یک پرسشنامه آنلاین درجه اهمیت مولفه های احصا شده را تعیین کنند. از این رو، لازم است اتاق‌های استانی و تشکل‌های عضو اتاق حداکثر تا تاریخ چهارم آبان ماه ۱۴۰۱، در این مرحله مهم از تنظیم استراتژی توسعه کشور همکاری و مشارکت کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار