۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
ایران میز مذاکره را ترک نمی‌کند

در حالی که مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای متوقف شده و به بن‌بست رسیده است، ایران می‌گوید میز مذاکره را ترک نخواهد کرد.

بورس تهران در روز گذشته نزولی و منفی دنبال شد. به طوری که شاخص کل با ریزش سنگین ۱۹،۰۶۴ واحد (معادل ۱.۴۷ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۷ هزار واحدی ایستاد و از کانال ۱.۳ میلیون واحدی فاصله گرفتت. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با افت ۱.۱۸ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۱۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات اساسی، خودرو و قطعات و فرآورده‌های نفتی و در بین نمادها شبندر، فولاد و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۷۷ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و وآذر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و فولاد داشتند. 

ایران‌خودرو در اطلاعیه خود آورده است، عرضه خودروهای تارا و ۲۰۷ در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست و باید شرایطی را فراهم کرد تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش پیدا کند و در ادامه برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد.

سخنگوی وزارت صمت: طبق برنامه ریزی انجام شده تولید سیمان در نیمه دوم امسال رشد مثبت مناسبی خواهد داشت. سوخت صنعت سیمان ذخیره می شود.

وزیر نفت از امضای قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری با دانش بنیان‌ها خبر داد.

با پیشنهاد رئیس سازمان بورس و تأکید رئیس‌جمهور در صورت واریز منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار و باقیمانده تعهدات صندوق توسعه ملی، حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار سرمایه در مهر ماه) به این صندوق واریز خواهد شد.

رییس اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه سایپا گفت: با شماره گذاری و تحویل ۷ هزار دستگاه باقیمانده تمام خودروهای تیبا، تیبا ۲ و ساینا که در تعهد سایپا بوده تحویل و دیگر این خودروها تولید نخواهند شد.

به دنبال اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو و تصویب اصلاحیه آن توسط هیات وزیران، سخنگوی وزارت صمت از آغاز عملیات اجرایی واردات خودرو خبر داده و اعلام کرد که ثبت سفارش خودرو این هفته آغاز خواهد شد. 

کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو را موظف کرده قیمت‌ همه مواد اولیه از ابتدا تا انتهای خط تولید دارو را به اضافه ۱۰ تا ۲۰ درصد سود محاسبه کرده و نرخ جدیدی برای داروها تعیین کند. علت کم بودن آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌ به نبود همخوانی بین قیمت تمام شده تولید و فروش آن برمی‌گردد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی: حدود ۲۵ درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی معوق شده که برای بازپرداخت آن از بانک مرکزی درخواست کردیم طبق قانون، حساب سه بانک را مسدود و معوقات ما را برداشت کند.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امامی دیروز در بازار تهران ۱۴ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۶ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه ۸ میلیون و یکصد هزار تومان‏ ربع سکه ۵ میلیو و یکصد هزار تومان و ربع سکه هم ۳ میلیون و یکصد هزار تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان و هر مثقال هم ۵ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان قیمت خورد.

نرخ دلار هم در کانال ۳۲۷۰۰ نوسان کرد.

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: چنانچه از ابتدای مذاکرات رفع تحریم‌ها به صراحت اعلام شد، جمهوری اسلامی ایران آگاهانه و برای کسب منافع ملی به گفت‌وگوها ورود کرد و با توجه به فعال بودن این روند، تا زمان حصول توافق قوی میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه: ما منتظر زمستان نیستیم و در اولین روزی که آمریکایی‌ها اراده خود را نشان دهند ما می‌توانیم در مسیر حصول توافق حرکت کنیم. ما نیازمند هیچ بازه زمانی نیستیم. ما اثبات کرده‌ایم که پایبند به میز مذاکره هستیم.  ما مذاکره برای مذاکره انجام نمی‌دهیم. مذاکره می‌کنیم که به اجرای توافق برگردیم. 

سخنگوی وزارت خارجه: ما صادر کننده تسلیحات به هیچ کدام از طرف‌ها در جنگ اوکراین برای جنگ نیستیم. روابط ما با دو کشور اوکراین و روسیه دوستانه بود. آمادگی داریم بر مبنای نگاه انسانی موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را انجام دهیم.

موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس : با درخواست دولت و موافقت مجلس، قرار شد جلسه استیضاح فاطمی امین وزیر صمت در روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار شود.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار