۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
آغاز فرصت دوباره برای ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ثبت نام مجدد فرهنگیان شاغل برای بهره‌مندی از پوشش بیمه درمان تکمیلی،‌ از امروز سه‌شنبه، سوم آبان ماه آغاز شده و تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد.

ایسنا: سعید مقدم‌زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در این باره گفته است: باتوجه به درخواست‌های مکرر فرهنگیان برای ثبت‌نام در بیمه درمان تکمیلی، با هماهنگی انجام شده با شرکت بیمه‌گر مقررشده است از سوم تا دهم آبان ۱۴۰۱ سامانه شرکت "بیمه دانا" جهت ثبت‌نام این دسته از فرهنگیان در دسترس قرار بگیرد.

به گفته وی، با توجه به عدم تمدید زمان اعلام شده، فرهنگیان باید با مراجعه به سامانه شرکت بیمه دانا  نسبت به ثبت نام جهت بهره مندی از پوشش بیمه درمان تکمیلی اقدام کنند. تمام افراد متقاضی بیمه درمان تکمیلی از تاریخ اول تیر ۱۴۰۱ تحت پوشش قرار گرفته و بر این اساس نسبت به کسر معوقات ماه‌های قبل از حقوق آنان اقدام خواهد شد.

میزان حق‌بیمه تکمیلی چقدر است؟

در شیوه‌نامه اجرایی بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۱ آمده است که کلیه کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و قراردادی) به همراه افراد تحت تکفل آنان می‌توانند با پرداخت حق بیمه ماهانه از مجموع مبلغ ۲/۷۵۰/۰۰۰ ریال (مبلغ ۹۱۶/۰۰۰ ریال برای هر نفر سهم کارمند و مبلغ ۱/۸۳۴/۰۰۰ ریال برای هر نفر سهم دستگاه) تحت پوشش قرار بگیرند.

- منظور از افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی عبارت است از فرزندان، همسر یا همسران دائمی بیمه شده اصلی و والدین تمامی کارکنان و همسر و فرزندان کارکنان اناث. لازم به ذکر است حق بیمه ماهانه مربوط به والدین تمامی کارکنان و همسر کارکنان اناث شامل سهم دستگاه نیست و حق بیمه مربوطه به صورت کامل از حقوق بیمه شده اصلی کسر خواهد شد.

- کارکنان سازمانهای وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سواد آموزی، سازمان توسعه مشارکت‌های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... همانند سنوات گذشته و به شرط تأمین و پرداخت صددرصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

- کارکنان باید بدون حق انتخاب، همسر و فرزندان خود را تحت پوشش قرار دهند، در غیر این صورت امکان پوشش افراد گزینشی از سوی بیمه‌گر میسر نخواهد بود. مسئولیت پرداخت هرگونه اختلاف حق بیمه با تعداد بیمه‌شدگان به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها