۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
نایاک چیست و چرا در اعتراضات به آن حمله می‌شود؟

افزایش حملات به سازمان نایاک، آن‌قدر افزایش یافت که اخیراً رضا اصلان، عضو هیات مدیره نایاک مجبور به استعفا شد.

فرارو: در رویدادی جنجالی‌تر، «نبات» اینفلوئنسر اینستاگرام، مدعی شد در تجمع ونکوور به اتهام عضویت در نایاک، مورد حمله قرار گرفته است. اکنون مساله این است که سازمان نایاک چیست و چه شائبه‌هایی پیرامون فعالیت‌های این نهاد

همزمان با بروز ناآرامی‌ها در ایران، بار دیگر، نام سازمان نایاک در کانون توجهات قرار گرفته است. برخی از ایرانیان مقیم خارج کشور هجمه‌ها را علیه این سازمان افزایش داده و نایاک را متهم به لابی‌گری برای جمهوری اسلامی می‌کنند. فراتر از فضای مجازی، حملات به اعضای مرتبط با نایاک، به تجمعات و میزگردهای دانشگاه‌های آمریکا نیز کشیده است.

در این میان، ماجرای تهدید نگار مرتضوی، روزنامه‌نگار که به همکاری با نایاک متهم می‌شود، بازتاب گسترده‌ای به دنبال داشت. مرتضوی قرار بود در نشستی در دانشگاه شیکاگو، در ارتباط تحولات اخیر ایران سخنرانی کند؛ اما نشست با تهدید بمب‌گذاری لغو شد. این موضوع توسط مرتضوی در توییتر تایید شد، اما پلیس شیکاگو هرگونه بمب‌گذاری در محل را تکذیب کرد.

افزایش حملات به این سازمان، آن‌قدر افزایش یافت که اخیراً رضا اصلان، عضو هیات مدیره نایاک مجبور به استعفا شد. در رویدادی جنجالی‌تر، «نبات» اینفلوئنسر اینستاگرام، مدعی شد در تجمع ونکوور به اتهام عضویت در نایاک، مورد حمله قرار گرفته است. اکنون مساله این است که سازمان نایاک چیست و چه شائبه‌هایی پیرامون فعالیت‌های این نهاد وجود دارد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها