۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
زمان اعلام جزییات بسته‌ حمایتی دولت از مشاغل اینترنتی

دولت بسته‌ای برای حمایت از کسب‌وکارهای مجازی متضرر از محدودیت‌های اینترنتی در نظر گرفته که شامل معافیت مالیاتی، تسهیلات بانکی و تبلیغات است، وزیر ارتباطات امشب جزییات بسته‌ حمایتی دولت از کسب‌وکارهای اینترنتی متضرر را اعلام می‌کند.

فارس: اواخر مهر ماه بود که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر خوب آماده شدن بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای مجازی را اعلام کرد و گفت: جزییات این بسته در هفته آینده اعلام خواهد شد.

سال گذشته دولت جمعی از وزیران را در قالب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مامور رفع موانع راه توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کرد که مصوبات این کارگروه مانند مصوبات هیات وزیران است؛ اختیارات ریاست جمهور در قالب اصل ۱۲۷ و اختیارات هیات وزیران در قالب اصل ۱۳۸ به این کارگروه تفویض شده است. این مصوبه دولت در این کارگروه تصویب شده است.

وزیر ارتباطات که در حاشیه جلسه هیات دولت، سخن می‌گفت درباره این مصوبه، توضیح داد: مصوبه حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی کشور در ششمین جلسه این کارگروه تصویب شده است.

وی با بیان جزییاتی از این مصوبه، گفت: در قالب ۱۵ ماده موضوعاتی از جمله معافیت‌ مالیاتی، تسهیلات بانکی، تسهیل صدور مجوز و تبلیغات برای کسب و کارهایی که در داخل کشور در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند دیده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: با اجرای این بسته حمایتی، جان تازه‌ای در کسب و کارهای مجازی کشور دمیده می‌شود و بخش زیادی از نگرانی‌های آنها رفع خواهد شد.

امروز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در تازه‌ترین خبر درباره بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اینترنتی، اعلام کرده: امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته حمایتی را اعلام می‌کند.

خاندوزی امروز در نشست خبری با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای کسب‌وکارهای دیجیتال در یک ماه گذشته، اظهار کرد: اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به جهت فضایی که آشوبگران ایجاد کردند، لطمه جدی به برخی از اشتغال‌های حوزه کسب‌وکارهای مجازی داشتیم که متاسفانه درآمد بسیاری از افرادی را که از این فضا استفاده می‌کردند به شکل منفی تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: چون این مسئله حائز اهمیت است، در کمیته اقتصاد دیجیتال دولت جلسات متعددی تشکیل شده است. دولت حامی کسب‌وکارهای دیجیتال است و پشت آنان را خالی نخواهد کرد و وظیفه خود می‌داند که این جمع تقریباً قابل‌توجهی از مردم که از این طریق کسب درآمد می‌کردند را حمایت کند.

وی گفت: امشب وزیر ارتباطات جزییات بسته مصوب حمایتی در این زمینه را اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من که از دارندگان کسب و کارهای اینترنتی هستند، با ثبت سوژه در این سامانه از آسیب دیدن خود در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده گلایه کرده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها