۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
چرا مجوزهای جدید بیمه صادر نمی‌شود؟

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در خصوص دلایل محدودیت صدور مجوزهای عمومی بیمه گفت: قصد داریم درخواست‌ها را به سمتی سوق دهیم که نیاز بیشتری به آن وجود دارد.

فردای اقتصاد: یکی از انتقاداتی که در حال حاضر به صنعت بیمه وارد می‌شود موضوع مجوزها است و گفته می‌شود مجوز جدید تنها به صورت تخصصی صادر می‌شود؛ در حالی که سهولت در مجوزدهی به کسب‌وکارها این‌ روزها بسیار مورد توجه قرار دارد. مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در این خصوص گفت: این محدودیت تنها در صنعت بیمه وجود ندارد بلکه در سیستم بانکی کشور نیز وضعیت مشابهی مشاهده می‌شود. در حال حاضر در سه حوزه بیمه اتکایی، بیمه تخصصی و بیمه زندگی، شرکت‌های متقاضی می‌توانند درخواست داده و مشغول به فعالیت شوند.

وی ادامه داد: با این شیوه، قصد داریم درخواست‌ها را به سمتی سوق دهیم که نیاز بیشتری به آن وجود دارد. به عنوان نمونه بیمه زندگی در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده و احتمالا در برنامه هفتم نیز ادامه خواهد یافت. ضمن آنکه جای خالی شرکت‌های تخصصی در حوزه‌های بیمه سلامت، صنعت، اعتبارات و مالی به شدت احساس می‌شود. در خصوص بیمه اتکایی نیز هم بیمه مرکزی به عنوان اصلی‌ترین اتکایی کننده کشور می‌خواهد این وظیفه را به شرکت‌های دیگر بسپارد و صنعت نیز نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه دارد. از این رو در سه حوزه مذکور مجوزدهی خواهیم داشت.

بهزادپور خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک‌تر صنعت بیمه با بورس و بانک می‌تواند زمینه‌ساز جهش و بهبود فعالیت حوزه تامین مالی در کشور شود. از این رو پیشنهاد شد کمیته‌ای مشترک بین این سه حوزه ایجاد شود تا با همکاری این سه رکن ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه اقتصادی کشور ایجاد کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه نمایشگاه کیش اینوکس بخوانید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تازه‌ترین مطالب کیش اینوکس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها