۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
اصلی‌ترین چالش صنعت بیمه چیست؟

به گفته مدیرعامل بیمه ملت تحریم‌ها و عدم ارتباط با کشورهای دیگر سبب شده تا تمامی ریسک‌های ناشی از حوادث به بیمه‌گران داخلی تحمیل شود.

فردای اقتصاد: علیرضا یزدان دوست، مدیرعامل بیمه ملت در نهمین نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ با محوریت بورس، بانک و بیمه اصلی‌ترین چالش صنعت بیمه را در حوزه بیمه‌های اتکایی دانست و گفت: در سالیان اخیر به ویژه یک دهه گذشته به دلیل تحریم‌ها و عدم ارتباط با کشورهای دیگر، تمام ریسک‌های ناشی از حوادث احتمالی به شرکت‌های بیمه داخلی تحمیل شد. در حوزه بیمه‌های اتکایی در تمام دنیا ریسک‌های بیمه‌گری بین شرکت‌های مختلف و از شرکت‌های مختلف دنیا این ریسک‌ها توزیع می‌شود.

وی در خصوص سخت‌گیری بیمه مرکزی در مجوزدهی به درخواست‌های جدید بیمه عمومی و هدایت آن‌ها به سمت حوزه‌های تخصصی عنوان کرد: این استراتژی را باید از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داد. از یک دیدگاه ممکن است این ذهنیت ایجاد شود که به نوعی انحصار برای بیمه‌های عمومی کنونی ایجاد شود؛ هر چند بیش از ۳۰ شرکت در این حوزه فعال هستند و انحصار موضوعیت ندارد. اما می‌توان از زاویه‌ دیگری نیز به این موضوع نگاه کرد و آن این است که هر تابلوی بیمه‌ای که در کشور بالا برود، به معنای توسعه اقتصادی است. با این حال سرانه حق بیمه و ضریب نفوذ در کشور مشخص بوده و طبیعتا وقتی توسعه‌ای به لحاظ تعداد شرکت‌های بیمه‌گر فعال اتفاق می‌افتد، باید همسو با این جنبه‌ها باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار