۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
شوک بورسی به خودروهای چینی

خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی که به زودی در بورس کالا عرضه می‌شوند بیشترین افت قیمت را بین خودروهای چینی در ۵۰ روز اخیر داشتند.

فردای اقتصاد: شاخص قیمت خودروهای چینی بورسان در طی ۵۰ سال روز گذشته افت ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد که تقریبا منطبق با افت ۰.۸ درصدی قیمت دلار است.

در این میان بیشترین کاهش قیمت را خودروی دیگنیتی بهمن موتور تجربه کرده است که قیمت مدل ۱۴۰۰ آن که ابتدای تیر نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان بود حالا به یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان رسیده است. البته مدل ۱۴۰۱ آن یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. روند نسبتا مشابهی برای فیدلیتی، دیگر خودروی مونتاژی گروه بهمن مشاهده می‌شود. به طوری که قیمت فیدلیتی پرایم ۵ نفره از اوج یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومانی در آغاز تیر حالا به یک میلیارد و ۲۰۰ تومان تنزل پیدا کرده است.

می‌توان بخشی از این افت قیمتی را احتمالا به عرضه این دو خودرو در بورس کالا مرتبط دانست. بهمن موتور اواخر مرداد، ششصد دستگاه از خودروهای فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم را از طریق بورس کالا، به فروش می‌رساند. از این تعداد، ۲۵۰ دستگاه خودرو سهم دیگنیتی پرایم که عرضه آن در بورس چهارشنبه ۲۶ مرداد آغاز می‌شود.

شوک بورسی به خودروهای چینی
خودروهای چینی با بیشترین و کمترین تغییر قیمت در ۵۰ روز گذشته
شوک بورسی به خودروهای چینی
روند قیمت خودروهای چینی از ابتدای تیر تا کنون

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار