۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
گوگل مپ و سرویس ترجمه گوگل فیلتر شدند

کاربران متعددی گزارش داده‌اند هرچند آدرس سرویس سرویس نقشه گوگل هنوز در دسترس است اما اپلیکیشن نقشه روی موبایل مسدود شده است. 

فردای اقتصاد - از روز گذشته و بعد هشدار امنیتی گوگل پلی درباره اپلیکیشن روبیکا فروشگاه اپلیکیشن گوگل کاملا فیلتر شده بود حالا به نظر می‌رسد سایر سرویس‌های گوگل مانند گوگل مپ ، گوگل ترنسلیت و گوگل داکز هم از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند. 

کاربران متعددی گزارش داده‌اند هرچند آدرس سرویس سرویس نقشه گوگل Map.google.com هنوز در دسترس است اما اپلیکیشن نقشه روی موبایل مسدود شده است. 

همچنین گوگل ترنسلیت، اپلیکیشن ترجمه گوگل نیز فیلتر شده است. 

روز گذشته اعلام شد که گوگل اپلیکیشن روبیکا را مضر تشخیص داده است. به دنبال آن کاربران اعلام کردند که دسترسی کامل به فروشگاه گوگل پلی قطع شده است. اتصال به گوگل پلی که برای نصب و به روز کردن اپلیکیشن‌ها و خود سیستم عامل تلفن همراه یک پلتفرم ضروری است و حذف امکان دسترسی به آن علاوه بر آنکه قابلیت‌های تازه را از دسترس کاربران دور می‌کند دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت را در معرض ضربه خوردن از باگ‌های امنیتی قرار می‌دهد. 

در همین حال رییس مرکز ملی فضای مجازی در گفت و گو با صدا و سیما  با دفاع از روبیکا به گوگل حمله کرد و گفت :  رفتار این چنینی گوگل نسبت به برخی برنامه‌های ایرانی مسبوق به سابقه است. گوگل نشان داده در مقابل برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار می گیرند و می توانند تاثیر فرهنگی سیاسی بر جامعه داشته باشند، مداخله می کند و تهدیدی علیه فضای مجازی کشور انجام می دهد.

فیروزآبادی گفت: اقدام گوگل  برخلاف عرف این شرکت و نوعی دخالت در اقتصاد، رسانه و استفاده شهروندان از فضای مجازی کشور است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار