۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
پیش‌بینی گلدمن‌ساکس از تصمیم فدرال رزرو

اقتصاددانان گلدمن‌ساکس پیش‌بینی خود از میزان افزایش نرخ بهره تا سال آینده را ۰.۲۵ درصد افزایش دادند.

فردای اقتصاد: بلومبرگ روز یکشنبه گزارش داد اقتصاددانان گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا مارس ۲۰۲۳ به ۵ درصد افزایش دهد. یعنی ۰.۲۵ درصد بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود. دیوید سولومون مدیر اجرایی این شرکت سرمایه‌گذاری هفته گذشته اعلام کرد که اگر فدرال رزرو تغییرات واقعی در سطح رفتار مصرفی مشاهده نکند، می‌تواند نرخ بهره را بیش از ۴.۷۵ درصد اعلامی نیز بالا ببرد. نشست بعدی فدرال رزرو در تاریخ ۲ نوامبر (چهارشنبه هفته جاری) روشن می‌کند که تا چه زمانی به سیاست‌های پولی تهاجمی پایبند خواهد بود.

اقتصاددانان گلدمن‌ساکس در گزارش خود پیش‌بینی کرده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده برای رسیدن به مقصد نرخ بهره ۵ درصدی در ماه مارس ۲۰۲۳، یک افزایش ۰.۷۵ درصدی در ماه نوامبر، یک افزایش ۰.۵ درصدی در ماه دسامبر و دو افزایش ۰.۲۵ درصدی در ماه‌های فوریه و مارس سال آینده خواهد داشت. در این گزارش سه دلیل مهم برای تداوم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو عنوان شده است: تورم بالا، نیاز به خنک کردن اقتصاد با پایان سخت‌گیری‌های مالی و اجتناب از رکود زودهنگام.

شرط‌بندی روی اقدامات آرام فدرال رزرو در سال جاری کار خطرناکی بوده است. بازارهای سهامی و کالایی به دلیل انتظارات به اصطلاح محوری فدرال رزرو بارها از پایین‌ترین سطح خود برگشته‌اند، اما با شواهد تازه‌ای از تورم پایدار یا تمایل بانک مرکزی به حفظ سرعت افزایش نرخ‌های خود، دوباره سقوط کرده‌اند.

پیش‌بینی گلدمن‌ساکس از تصمیم فدرال رزرو

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار