۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
پیش بینی و تحلیل قیمت دوج کوین

پس از نهایی شدن خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان_ماسک، قیمت دوج کوین رشد قابل توجهی را تجربه کرد و در طی چند روز، رشد بیش از ۱۵۰ درصدی را ثبت کرد.

فردای اقتصاد:‌ دوج کوین رمزارزی که به واسطه حامی معروفش، ایلان ماسک، به محبوبیت چشم‌گیری رسید، در طی ۱.۵ سال گذشته تماما در روند نزولی قرار داشت. دوج کوین تنها در چند ماه، در حدود ۲۹ هزار درصد رشد کرد، اما بعد از این رشد فزاینده، ۹۳ درصد ارزش خود را از دست داد. 

پس از اینکه خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان_ماسک سرانجام نهایی شد، قیمت دوج کوین (DOGE) نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد و در طی چند روز، رشد بیش از ۱۵۰ درصدی را ثبت کرد.

 ایلان ماسک، یکی از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال است و تاکنون با اقدامات مختلف خود، تاثیرگذاری زیادی روی قیمت دوج کوین و بیت کوین داشته است. تسلا از اوایل امسال میلادی شروع به پذیرش دوج کوین به عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت خود کرد و برند عطر تازه راه‌اندازی شده ایلان ماسک را نیز می‌توان با این رمزارز خرید. در طی ۵۳۵ روز گذشته که دوج کوین در روند نزولی قرار داشته، هرچند گاهی اخباری از سمت ایلان ماسک باعث رشد قیمت این رمزارز شد، اما اثر دائمی نداشته و دوباره با افت قیمت مواجه شده است. درصدی از این ریزش قیمت به دلیل شرایط رکودی بازار بوده، اما قسمت دیگر آن، به نظر می‌رسد که تحت تاثیر کاهش اثر ایلان ماسک بر بازار رمزارزها بوده باشد. سوالی که درحال‌حاضر مطرح می‌شود این است که آیا ریزش دیگری در کمین دوج کوین است و یا می‌توان به ثبات این رمزارز امیدوار بود؟

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت دوج کوین

دوج کوین در یک کانال نزولی بلند مدت در حال نوسان بوده که در روز گذشته با یک کندل نسبتا قوی توانست سقف این کانال و مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را شکسته و در بالای آن قرار گیرد. در چنین شرایطی از بعد تکنیکالی دو سناریو قابل پیش بینی است، یا یک روند صعودی شروع خواهد شد و یا مدتی در محدوده جدید درجا خواهد زد و وارد روند رنج خواهد شد.

در تایم فریم روزانه اندیکاتور RSI به ۹۴ واحد رسیده است که نشان دهنده اشباع خرید است و از لحاظ تکنیکالی انتظار می‌رود قدرت خریداران از این ناحیه رو به افول رود. از طرف دیگر مقاومت نسب‌های فیبوناچی و همچنین میانگین متحرک ۱۰۰ هفتگی در سطح ۰.۱۴۲۳ دلار وجود دارد. تا کنون این رمزارز نتوانسته بر مقاومت‌های اشاره شده غلبه کند و کمی نیز از آن عقب نشینی کرده است. به طور کلی بعد از رشد این چنینی، کمی افت قیمت دور از ذهن نیست. به نظر می‌رسد تا کنون خبر خرید تویتتر توسط ایلان ماسک تاثیرگذاری خود را داشته است و دوج کوین برای گذر از این مقاومت احتیاج به یک کاتالیزور دیگر دارد.

با توجه به شرایط تکنیکالی احتمال دارد دوج کوین به سقف کانال نزولی بلند مدت، در سطح ۰.۰۸۴ الی ۰.۰۸۶ دلار پولبک زده و بعد از آن در یک روند با ثبات ادامه مسیر دهد. سطوح اشاره شده دارای حمایت داینامیک خط روند نزولی و نسبت ۰.۶۸ فیبوناچی در تایم فریم ۴ ساعته است.

پیش بینی و تحلیل قیمت دوج کوین
تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین

شرایط و روند دوج کوین و تقریبا تمامی بازار کریپتوکارنسی وابسته به قیمت بیت کوین است و در صورت ریزش بیت کوین، احتمال ریزش بیشتر در این رمزارز نیز وجود دارد. از طرف دیگر، اگر بیت کوین در تثبیت جایگاه خود موفق عمل کند و یا در مسیر صعودی قرار گیرد، خبر خوبی برای این بازار و دوج کوین محسوب شده و در پله اول هدف قیمتی ۰.۱۶۴ الی.۰۱۷۳ دلار را دنبال خواهد کرد.

درحال‌حاضر بیت کوین در منطقه حساسی قرار دارد و وابستگی آن به شاخص‌های S&P۵۰۰ و عوامل اقتصاد کلان، احتمال ریزش بیشتر را در آن رقم می‌زند، کما اینکه در هفته جاری فدرال رزرو نشستی خواهد داشت که احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در آن بسیار زیاد است. بیت کوین در چند روز اخیر موفق به شکست محدوده ۲۰ الی ۲۱ هزار دلار نشده است و احتمال زیادی وجود دارد که، با افزایش نرخ بهره از محدوده ۲۰ هزار دلار دوباره به سمت ۱۸ هزار دلار حرکت کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار