۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
عقب‌ماندگی شدید در برنامه تولید گاز کشور

باید سطح تولید گاز به ۱.۳ میلیارد مترمکعب می‌رسید، اما در حال حاضر حداکثر تولید ۸۴۰ میلیون مترمکعب است یعنی بیش از ۳۵ درصد از برنامه تولید گاز محقق نشده است.

بورس تهران در روز گذشته متعادل و مثبت دنبال شد. به طوری که شاخص کل با رشد  ۹،۸۳۷ واحد (معادل ۰.۷۹ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط متفاوتی داشت و با افت ۰.۵۳ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۹۷ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فرآورده‌های نفتی، خودرو و قطعات و  شیمیایی و در بین نمادها شبندر، پالایش و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۵۵۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبندر و وپویاح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و شپنا داشتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای مسلح و افزایش ۹۰۰ هزار تومانی بعلاوه ۵ درصدی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری موافقت کردند. این افزایش حقوق از شهریورماه اعمال خواهد شد. 

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت از تحویل ۶۲۰ هزار دستگاه خودروی کامل به مشتریان از ابتدای سال تا ۴ آبان ماه خبر داد.

وزیر ارتباطات: جزئیات بسته حمایت از کسب و کارهای اینترنتی به زودی اعلام می‌شود. 

منابع آگاه به فردای اقتصاد گفتند که طبق لایحه دولت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ۵۰۰۰ تومان پیش‌بینی شده است اما نظر نمایندگان مجلس کمتر از این مقدار است. کمیسیون اقتصادی مجلس عدد ۳۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ هزار تومان را پیشنهاد داده است.

 نرخ  سود در بازار بین بانکی در حال حاضر به ۲۰.۹۸ درصد رسیده است.

معاون نظارت بانک مرکزی در رابطه با بانک‌های متخلف در زمینه نرخ سود سپرده اظهار کرد: بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار، به هیئت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر صمت: ذخایر ارزشمندی از سنگ آهن داریم که البته با محدودیت مواجه است؛ اگر اکتشافات جدیدی انجام ندهیم ۱۵ سال دیگر ذخایر سنگ آهن تمام می‌شود. بنابراین در این حوزه اقدامات ویژه انجام می‌دهیم.

مانده کل سپرده ها در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۴۹۱.۴ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۴.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

با رای نمایندگان مجلس، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت، ۹۰۰ هزار تومان بعلاوه ۵ درصد از حکم و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و افزایش ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی تصویب شد.

محاسبات فردای اقتصاد نشان می‌دهد که افزایش حقوق‌ها میزان کسری بودجه دولت را به ۴۴ درصد می‌رساند.

مدیرعامل شرکت توانیر: سال ۱۴۰۰ به هر مشترک به‌طور متوسط ۱۵.۳ دقیقه در روز خاموشی داده شد. امسال این عدد به ۰.۷ دقیقه رسید.

وزیر نفت گفت که مطابق تکلیف قانونی برنامه ششم باید سطح تولید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسید، اما به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌نشده در سال‌های اخیر بیشینه این رقم به ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این یعنی بیش از ۳۵ درصد از برنامه تولید گاز کشور محقق نشده است.

رئیسی: امنیت، خط قرمز دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد، طراحی دشمن برای خدشه‌دار کردن این سرمایه ملی و ارزشمند عملی شود.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار