۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
افزایش حقوق پرداخت نشده بازنشستگان صفر می‌شود؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) گفت: درخواست مهم ما از وزیر جدید این است که برای پرداخت معوقه ۵ ماه اول بازنشستگان سایر سطوح، نسخه واضح بپیچند. اول درخواست ما پرداخت یکباره این مطالبات بود اما اگر نمی‌شود این معوقه باید در این ماه‌های باقیمانده صفر شود.

۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی چه شد؟

صادقی به پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: چه نسخه‌ای قرار است برای این معوقه بپیچند؟ ما فعلا هیچ چیز ندیده‌ایم. باید این را پیگیری کرد. اگر کانون عالی این مطالبه را دنبال نکند ما به عنوان کانون بازنشستگان تهران و اتحادیه پیشکسوتان آن را دنبال می‌کنیم. اگر موفق به مذاکره در این رابطه نشویم مجبوریم در خیابان به دنبال آن باشیم.

وی به مشکلات بیمه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بیمه تکمیلی کارا نیست و باید آن را در قانون الزام گنجاند. البته ما همواره به بیمه تکمیلی نقد داریم. این بیمه تکمیلی کارا نیست. سازمان تامین اجتماعی باید اول قانون الزام و درمان رایگان را اجرایی کند و اگر نمی‌تواند باید مشارکت خود را پررنگ کند. همان نسخه‌ای که برای پرسنل و بازنشستگان خود سازمان تامین اجتماعی نوشته می‌شود برای بازنشستگان دیگر هم نوشته شود.

در همین رابطه بخوانید: درخواست مهم بازنشستگان از وزیر جدید رفاه چیست؟

بیمه تکمیلی بازنشستگان نیاز به بررسی دارد

صادقی گفت: سازمان تامین اجتماعی با شرکت آتیه سازان قرارداد نبندد. ما مخالف این شرکت هستیم چون نمی‌تواند از پس تعهدات خود بربیاید. اگرچه احتمال دارد مبلغ بیشتری بگیرند اما در مقابل آن باید خدمات بیشتری بدهند. امروز بازنشسته عمل جراحی انجام می‌دهد اما نمی‌تواند از بیمارستان طرف قرارداد بیمه تکمیلی خدمات بگیرد. بازنشستگان مجبور می‌شوند پول را پرداخت کنند و در آخر نیز ماه‌ها نمی‌توانند پول خود را از آتیه ساز بگیرند.

مخالفت بازنشستگان با جداسازی بانک رفاه از تامین اجتماعی

وی در ادامه به واگذاری بانک رفاه اشاره کرد و گفت: ما با واگذاری بانک رفاه مخالفیم. باید بانک رفاه را از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه‌ریزی‌های کلان نظام خارج کنید. هدف ما از حفظ بانک رفاه استقلال سازمان تامین اجتماعی است. درخواست ما از وزیر کار حفظ اموال تأمین اجتماعی و ایستادن برای منافع بازنشستگان است.

رویکرد دوگانه دولت و مجلس با حقوق بازنشستگان

صادقی در آخر به رویه متفاوت دولت و مجلس در مورد حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ما بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق خود ۵ ماه پایداری کردیم تا حق قانونی خود را بگیریم. بعد از ۵ ماه موافقت کردید اما برای بازنشستگان کشوری و لشکری ظرف چند روز حقوقشان را پله‌کانی افزایش دادید. شما برای افزایش حقوق ما که ربطی به بودجه دولت ندارد مقاومت کردید و برای افرادی پرونده تشکیل دادید اما برای افزایش حقوق نیروهای خود سریع تصمیم می‌گیرید. چرا برای مطالبات ما با تعلل برخورد می‌کنید؟

منبع: خبرانلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    آقای صادقی کاش من هم بازنشسته تامین اجتماعی بودم زیرا هم طراز من در تامین اجتماعی 5 میلیون بیشتر از من میگیره چرا بازنشسته کشوری و لشکری خاری است در چم تو و نمی تونی ببینی

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها