۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
این میلیاردر سعودی شریک ایلان ماسک شد

پس از تغییرات در مالکیت توییتر و خریداری آن توسط تاجر آمریکایی و مدیرعامل شرکت تسلا، شاهزاده میلیاردر سعودی اعلام کرد که سهامش را نفروخته و پس از ایلان ماسک دومین سهام‌دار توییتر است.

 ایسنا: به نقل از عربی۲۱، شرکت سهامی عام "المملکه القابضه" که با نام بین‌المللی «Kingdom Holding Company» معروف بوده و متعلق به "ولید بن طلال"، شاهزاده میلیاردر سعودی است در بیانیه‌ای مشترک با دفتر وی اعلام کرد که بن طلال پس از تغییرات در مالکیت توییتر و خریداری آن توسط ایلان ماسک، سهام هفت میلیارد ریالی (۱.۸ میلیارد دلار) خود را نفروخته است.

در این بیانیه آمده است: بدین ترتیب، شرکت "المملکه القابضه" و دفتر ولید بن طلال، دومین سهامدار عمده توییتر پس از ایلان ماسک خواهند بود. پس از دعواهای حقوقی چند ماهه، سرانجام ایلان ماسک توانست شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند.

حالا او به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان، توییتر را هم‌چون شرکت‌هایی چون تسلا و اسپیس‌اکس تحت کنترل خود در آورده است. پیش از این ولید بن طلال با قیمت پیشنهادی ایلان ماسک برای خرید توئیتر مخالفت کرده بود.

ولید بن طلال که شرکتش مالکیت ۵.۲ درصد سهام توییتر را در اختیار دارد پیشتر و پس از پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر، با انتشار توییتی نوشته بود، مبلغی که ماسک برای سهام توئیتر پیشنهاد کرده واقع‌بینانه نیست. همچنین شایان ذکر است که صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، ۱۶.۹ درصد از سهام شرکت ولید بن طلال را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha