۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
۱۶ هزار واحد صنعتی در ایران در آستانه تعطیلی

در حال حاضر ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور تعطیل است و ۱۶هزار واحد صنعتی نیز در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارند.

دبیرکل سازمان ملی کارآفرینی در نشست هم‌اندیشی سازمان ملی کارآفرینی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان ملی کارآفرینی ایران مشارکت در فرآیندهای سیاست‌گذاری کارآفرینی است.

به گزارش واحد رسانه‌ها و ارتباطات سازمان ملی کارآفرینی، محمدرضا راوند افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به‌عنوان بستر توسعه فعالیت‌های صنعتی و کارآفرینانه نقش راهبردی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور دارد.

روزبه بابازاده، رئیس انجمن اینترنت اشیا و علوم داده نیز به دستاوردهای این انجمن در سازمان ملی کارافرینی اشاره کرد و گفت: ایجاد بزرگترین پروژه هوشمندسازی کشور، کلینیک‌های کارآفرینی و ایجاد دو تکنوپارک در حوزه امنیت غذایی ازجمله فعالیت‌های این انجمن به شمار می‌رود.

محمد مهدی فریدوند، رئیس هیات مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران با اشاره به حضور ۱۲۰ عضو در این انجمن به پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها توسط انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر اشاره کرد و از انتظار این این انجمن از سازمان صنایع کوچک مبنی بر استقرار شرکت‌های فناور در شهرک‌های صنعتی گفت.

محمد کلاهی، مدیر اعتبارات و تجاری‌سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین نیز با اشاره به وظایف و اهداف این صندوق از اعطای ۲۵۰۰ سرویس مختلف به جامعه هدف این صندوق خبر داد.

دیگر عضو حاضر از اعضای سازمان ملی کارآفرینی ایران، میترا امینلو، دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران یود، وی با اشاره به ظرفیت‌های این انجمن ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش رو کارآفرینان در حوزه نیروی انسانی گفت مخالف مهاجرت نیستم، مهاجرت می‌تواند جریان مادی و معنوی در کشور ایجاد کند اما روند حال حاضر باعث خروج بدون بازگشت به کشور می‌شود که با ایجاد سازوکارهای حمایتی می‌توان راهی برای بهبود شرایط ایجاد کرد.

در ادامه حمید بهنگار، رئیس کمیسیون توسعه اقتصاد دیجیتال سازمان صنفی رایانه‌ای کشور با معرفی ظرفیت‌های کشور برای حل مسائل و مشکلات به لزوم حرکت به سمت صنعتی‌سازی تاکید کرد.

در ادامه حسن افتخاریان، نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران به نقش حاکمیتی سازمان ملی کارآفرینی ایران برای ایجاد مسیر و مجرا جهت شنیده شدن صدای فعالان این حوزه اشاره کرد و تاکید کرد که از طریق ارتباط مستقیم این سازمان با معاونت پارلمانی رئیس جمهور، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشکلات کارآفرینان از طریق سازمان ملی کارآفرینی پیگیری می‌شود.

در ادامه حسین شفیع زاد، مدیر توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن ارائه گزارش تفصیلی از این سازمان در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت این سازمان تا سقف ۶۰ درصد جهت حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تجاری داخلی و خارجی گفت. وی همچنین با تکید بر همکاری با سازمان ملی کارآفرینی ایران از لزوم همراهی بین دو سازمان جهت کمک به تجاری سازی، ایجاد بانک اطلاعاتی صنعت و تجارت و سرمایه‌گذاری در شرایط نو گفت.

عزیزاله قربانی معاون صنایع کوچک با اشاره به ناکارآمدی تامین مالی طرح‌های صنعتی از طریق بانک‌ها، بر لزوم ورود و بهره‌مندی ابزارها و مدل‌های جدید تامین مالی صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور تعطیل است و ۱۶هزار واحد صنعتی نیز در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارند. برهمین اساس بر لزوم توجه ویژه و همکاری دو سازمان برای کمک به بهبود شرایط این صنایع تاکید کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها