۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
فروش اوراق در آستانه زمستان اروپایی

آلمان برای حل مشکل کمبود انرژی که با آروبه روست و پرداخت هزینه‌های افزایش یافته آن به میلیاردها دلار نیازمند است.

یک آلمان منزوی به نفع اروپا نیست، این جمله را امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت.

آلمان با وجود اینکه بیشترین وابستگی به نفت و گاز روسیه را داشته و با قطع بخش بزرگی از این وابستگی ها، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی در بحران تامین انرژی قرار دارد، با این حال با برنامه کاهش قیمت حامل های انرژی و تعیین سقف ارزش گذاری موافق نیست

آلمان که پرنفوذترین کشور اتحادیه اروپا محسوب می شود معتقد است که کاهش قیمت حامل‌های انرژی کاملا برخلاف برنامه‌های زیست محیطی اتحادیه است چرا که با کاهش قیمت حامل های انرژی میزان مصرف انرژی های فسیلی افزایش خواهد یافت. 

آلمان می‌خواهد برای حل این بحران اوراق قرضه خود را به فروش برساند اما این موضوع هم به سادگی امکان‌پذیر نیست. 

 مزایده‌هایی که اخیرا از سوی دولت آلمان برای فروش اوراق قرضه برگزار شده، نتایج ناامیدکننده‌ای داشته و نگرانی خریداران در خصوص مخارج دولتی و همچنین نرخ‌های بهره آنها را نسبت به خرید این اوراق بی‌میل کرده است. این در حالی‌است که آلمان برنامه‌ریزی کرده تا با فروش این اوراق مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد یورو که حدود 195 میلیارد دلار می شود تامین مالی کسب کند. 

نسبت مبلغ اعلامی به پیشنهاد دریافتی در فروش اوراق قرضه ۷ ساله آلمان به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۹۹ رسیده است. ضمن اینکه مشتریان اندک باعث شده تا دولت این کشور مجبور شود ۵۵ درصد از این اوراق را پس از مزایده نگه دارد که این دومین میزان در تاریخ برگزاری مزایده‌های اوراق قرضه در آلمان است. همچنین در ۱۲ ماه گذشته نسبت مبلغ اعلامی پایه به پیشنهاد دریافتی در مزایده‌های ۲، ۷ و ۱۵ ساله اوراق قرضه نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

با این حال برخلاف کشورهای جنوب اتحادیه اروپا که به همراه فرانسه خواهان کاهش قیمت حامل های انرژی هستند، آلمان و برخی از کشورهای شمالی عضو اتحادیه اروپا از جمله هلند و سوئد و دانمارک می خواهند تا قیمت فعلی گاز و حامل های انرژی همچنان حفظ شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار