۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کامودیتی‌ها از سقف ۲۰۲۲ چقدر عقب نشستند؟

آلومینیوم با ثبت افت ۴۲ درصدی بیشترین میزان عقب‌نشینی از قله ثبت شده در سال جاری میلادی را نشان می‌دهد.

فردای اقتصاد: کاهش شتاب رشد اقتصادی و عملکرد منفی بخش ساخت‌وساز در چین، رکوردشکنی تورم ۴۰ساله در ایالات‌متحده آمریکا و صعود ارزش شاخص دلار آمریکا به رکورد بیست و اندی ساله و از همه مهمتر قاطعیت بانک‌های مرکزی برای مقابله بی‌چون و چرا با اژدهای تورم و افزایش پی در پی نرخ‌های بهره، دست به دست هم داده‌اند تا سرمایه‌گذاران از بازارهای کالایی خارج و کامودیتی‌ها قرمزپوش شوند.

آنگونه که آمارها نشان می‌دهد شاخص کالایی بلومبرگ (که وزن متناسبی از محصولات انرژی - ۲۹.۸۳ درصد، کشاورزی – ۲۲.۵۸ درصد، فلزات اساسی – ۱۵.۴۸ درصد، فلزات گرانبها – ۱۹.۷۵ درصد، مصنوعات کشاورزی – ۷.۰۳ درصد و مصنوعات دامی ۵.۳۴ درصد را پوشش می‌دهد) از سقف تجربه شده در ۹ جون ۲۰۲۲، بیش از ۱۷ درصد عقب‌تر نشسته است و خود را به کمترین سطح از ۱۴ جولای رسانده است.

کامودیتی‌ها از سقف ۲۰۲۲ چقدر عقب نشستند؟
شاخص کالایی بلومبرگ از ابتدای سال میلادی تا پایان اکتبر ۲۰۲۲

در این میان آلومینیوم با ثبت افت ۴۲ درصدی از سقف تاریخی خود که در ۴ مارس ۲۰۲۲ رقم زده بود، بیشترین میزان عقب‌نشینی را نشان می‌دهد. پس از آن نیز روی با افت ۴۰ درصدی، بیشترین عقب‌نشینی از سقف اخیر خود (۱۹ آوریل)، در رتبه دوم کالاهای بازنده در نزول اخیر بازار کامودیتی‌ها جای گرفت. در ادامه مس با افت ۳۰.۲ درصدی نسبت به سقف تاریخی، نفت WTI با نزول ۳۰ درصدی، نفت برنت با افت ۲۵.۹ درصدی، سرب با کاهش قیمت ۲۰.۴ درصدی از سقف تاریخی و طلا با نزول ۱۹.۸ درصدی طی ۷ ماه گذشته یعنی بالاترین سطح قیمتی این کالاها مواجه شده‌اند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار