۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
دولت رئیسی چقدر تسهیلات داده؟

بانک مرکزی مانده تسهیلات و سپرده‌های شبکه بانکی را برای پایان شهریور ۱۴۰۱ اعلام کرد.

فردای اقتصاد: پس از اعلام رشد ۳۷.۶ درصد نقدینگی طی یک سال منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱، آمارهای رشد سپرده‌ها و تسهیلات هم توسط بانک مرکزی اعلام شده که به ترتیب رشدهای ۳۴.۴ و ۳۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد. اختلاف مانده تسهیلات پایان شهریور امسال نسبت به سال قبل نشان می‌دهد به طور خالص در یک سال اول دولت رئیسی، حدوداً ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، مانده کل تسهیلات بالغ بر ۴۶ هزار و ۴۲۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱ هزار و ۸۷۱ هزار میلیارد ریال (۳۴.۴ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۵ هزار و ۷ هزار میلیارد ریال (۱۲.۱ درصد) افزایش داشته است.

همچنین مانده کل سپرده‌ها در پایان شهریور امسال بیش از ۶۳ هزار و ۴۹۱ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ هزار و ۶۵۲ هزار میلیارد ریال (معادل ۳۵.۶ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۸ هزار و ۱۷۷ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۴.۸ درصد) افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳۳۷۶۵.۳ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۷۷ هزار میلیارد ریال است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۴ درصد می‌باشد که در پایان این ماه نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۰.۴ واحد درصد کاهش یافته است. نسبت مذکور در استان تهران ۹۰.۲ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۲.۲ درصد است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار