۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
شوک جدید دلار به اقتصاد ایران

نرخ ارز با رسیدن به نیمه دوم کانال ۳۳ هزار تومان، سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد. در همین حال، حجم معاملات نیز به سطوح کم‌سابقه رسیده است.

بورس تهران در روز گذشته صعودی و مثبت دنبال شد. به طوری که شاخص کل با رشد  ۱۰،۶۳۹ واحد (معادل ۰.۸۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط مشابهی داشت و با رشد ۱.۱۸ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۴۴۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و در بین نمادها شبندر، پالایش و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۲۳۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبنیان و وبانک بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شبندر و شپنا داشتند. 

موضوع «معافیت مالیاتی شرکت تولیدکننده نرم افزار دارای پروانه بهره برداری» جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شد.

مجید عشقی: سازمان بورس حمایت‌های خود را محدود به بسته ۱۰ بندی نمی‌کند. جهت افزایش اثرگذاری اقدامات حمایتی، قصد ارائه یک پیشنهاد چندبندی (سه الی چهار بند) به ستاد اقتصادی دولت را داریم و در تلاش برای اخذ مصوبه‌هایی در راستای رفع دغدغه‌های کلان بازار سهام هستیم./صندوق توسعه ملی برای اولین بار با کد معاملاتی خود سهام خرید. 

مدیرعامل بورس تهران: به غیر از موضوع بحث بیمه سبدهای سهام افراد خرد بازار تا ۱۰۰ میلیون تومان، برای حمایت از سرمایه‌گذاران غیرمستقیم بازار سرمایه، حتی سرمایه‌گذاری افراد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بعد ابلاغ سازوکار مربوطه توسط سازمان بورس، تضمین خواهد شد.

استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت توسط نمایندگان مجلس رای نیاورد و این وزیر به تصدی این مسئولیت ادامه خواهد داد.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد ۳درصدی سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و موسسات مالی ۴۴ کشور خارجی در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد.

درحالی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار و تأکید چندباره بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌های بانکی باید ۱۸درصد باشد که در برخی بانک‌های دولتی این نرخ به ۲۰درصد و بانک‌های خصوصی برای سپرده‌های میلیاردی به ۲۳درصد هم رسیده است.

وزیر ارتباطات: در آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال ۳۰ شکل از حمایت برای کسب و کارها در نظر گرفته شده که با پای کار آمدن تمام دستگاه‌های کشور به سرانجام خواهد رسید.

خاندوزی : حدود ۵۰۰ هزار تومان از سود سهام عدالت تا پایان پاییز به حساب مشمولان واریز می‌شود.

سخنگوی دولت: اگر اصلاح اقتصادی انجام نمی‌شد شاهد تورم بیش از ۸۰ درصدی در کشور بودیم.

مدیرعامل توانیر: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها توافقات انجام شده، تا پنج ماه آینده برق ایران به ترکیه صادر می‌شود.

در حال حاضر ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور تعطیل است و ۱۶هزار واحد صنعتی نیز در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارند.

وزیر نفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دوران طلایی است.

معاون نخست‌وزیر روسیه: توافق شد پروژه‌های مشترک در زمینه کشتی‌سازی، اتومبیل‌سازی، هواپیماسازی داشته باشیم و شرکت‌های مشترک ایران و روسی تشکیل شود و بتوانند در خصوص ارسال قطعات لازم با هم همکاری داشته باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پول‌های در نیمه نخست سال بازار مسکن را هدف قرار داده بودند. ثبت رکورد تاریخی معامله ۵۴ هزار میلیارد تومان مسکن در تهران و رسیدن به سقف ۴ ساله تعداد معاملات در خردادماه نشان‌دهنده این هجوم پول بود. در نهایت هم مسکن در ۶ ماه با رشد ۲۹ درصدی برنده بازارها شد.

نرخ ارز با رسیدن به نیمه دوم کانال ۳۳ هزار تومان، سقف تاریخی خود را جابه‌جا کرد. در همین حال، حجم معاملات نیز به سطوح کم‌سابقه رسیده است.

با اعلام سخنگوی وزارت صمت خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا آی۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره خودروهایی هستند که قرار است به کشور وارد شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: اگر پرونده اتهامات علیه برنامه هسته‌ای بسته و تحریم‌ها لغو شوند، ایران به محدودیت‌های توافق پایبند خواهد بود.

سی ان ان نوشت: چند مقام یک کشور غربی که برنامه تسلیحاتی ایران را از نزدیک رصد می کند گفتند ایران در حال آماده شدن برای ارسال حدود ۱۰۰۰ عدد سلاح از جمله موشک‌های بالستیک کوتاه برد زمین به سطح و هواپیماهای بدون سرنشین، به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین است.

وال استریت ژورنال: عربستان سعودی با آمریکا اطلاعاتی را درباره حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در پادشاهی عربستان مبادله کرده است. 

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    همین سیاستهای اشتباه اقتصادی و عدم اجرای برجام وهردم اضافه کردن حقوق این وزارت وآن سازمان که مدیران کم سواد ما فکر می کنند خیلی کار شاقی انجام میدهند وحقوق نجومی برای کارهایشان میگیرندنتیجه اش همینه...

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار