۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
آغاز تولید انبوه هایما ۸S در ایران‌خودرو خراسان

فردای اقتصاد-گروه شرکت ها : تولید انبوه هایما ۸S جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور مدیرعامل این گروه صنعتی و مسوولان استان خراسان رضوی به صورت برخط در ایران‌خودرو خراسان آغاز شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در آیین تولید انبوه هایما ۸S با اعلام این‌که برای بهره‌مندی مشتریان واقعی از این خودرو، تسهیلات ویژه‌ای برای خرید این محصول درنظر گرفته خواهد شد.

مهدی خطیبی، همچنین از اضافه شدن محصول دیگری از خانواده هایما به خط تولید ایران‌خودرو خراسان در بهمن‌ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: تنوع بخشی به سبد محصولات احترام به خواست و سلیقه مشتریان است و به طور حتم در فروش محصول نیز روش‌های متنوعی را متناسب با توان و سلیقه مشتریان به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: با خارج شدن خانواده هایما از گردونه قرعه‌کشی امکان عرضه بهتر و باکیفیت‌تر این محصولات بیش از پیش فراهم شده و در تلاش هستیم تا از ابتدای عرضه محصول جدید، بخشی از آن با اختصاص تسهیلات به دست مشتریان برسد.

خطیبی  سایت تولیدی ایران‌خودرو خراسان را نهادی تخصصی برای تولید خودروهای شاسی‌بلند در کشور خواند و گفت: با کمک نمایندگان مجلس و مسوولان استان خراسان رضوی در صدد راه‌اندازی خط پرس‌شاپ در ایران‌خودرو خراسان هستیم تا این مجموعه تبدیل به مجموعه‌ای خودگردان و مستقل شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو  با بیان‌این‌که پس از حضور موفق هایما S۵ و S۷ در بازار کشور، هایما ۸S به تولید انبوه رسیده و در بهمن‌ماه نیز ۷X به سبد محصولات هایما اضافه خواهد شد.

به گفته خطیبی تعداد پنج هزار دستگاه هایما ۸S تا پایان امسال تولید خواهد شد.

وی راه‌اندازی خط تولید پلوس را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو در خراسان اعلام کرد و گفت: با حمایت مسوولان استانی این مهم را پی‌گیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های توسعه‌ای دیگری نیز از جمله در مجموعه یاپکو خراسان در دستور کار داریم که یکی پس از دیگری به مرحله اجرا و بهره‌برداری خواهیم رساند.

خطیبی بهبود شاخص‌های کمی و کیفی را از مهم‌ترین دستاوردهای ۹ ماهه اخیر ایران‌خودرو برشمرد و گفت: هر چند با اهداف فاصله داریم اما وضعیت فعلی نشان می‌دهد در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌داریم.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا ۱۰ آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ دستگاه خودرو بیش‌تر تولید و ۱۰۰ هزار دستگاه بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته عرضه کرده‌ایم.

محسن رضایی منش؛ معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو نیز در این مراسم گفت: هایما ۸S دارای امکانات متعددی در بخش ایمنی است که می‌توان به سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالایی Auto hold، سامانه ترمز ضد قفل(ABS)، سامانه کمکی ترمز (BAS)، سامانه توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی (EBD)، کمکی حرکت در سربالایی(HHC)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابر پیاده و ترمز کمکی اضطراری (EBA) اشاره کرد.

به گفته وی، هایما ۸S دارای شش کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای بوده و از فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب Dual Zone و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در میان داشبورد بهره می برد.  

رضایی منش با بیان این‌که سیستم مالتی مدیای این خودرو مجهز به چهار بلندگو، بلوتوث، پورت USB، میرورلینک (قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه هوشمند)، تنظیم صدا با سرعت خودرو است، اظهار کرد: هایما ۸S دارای چراغ LED روشنایی در روز، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین، آیینه های جانبی برقی تاشونده و دارای راهنما (LED)، پاور ویندوز، شیشه بالابر برقی جلو و عقب است.

وی ادامه داد: هایما ۸S در بخش تزیینات داخلی به منظور تمایز بیش‌تر از خودروهای مشابه، از روکش چرمی تک رنگ برای صندلی ها، غربیلک فرمان و دستگیره‌ها  استفاده کرده و صندلی‌های ردیف جلو این خودرو نیز طراحی اسپرت یک تکه و در عین حال راحتی دارند.

وی از جمله ویژگی های ظاهری بارز هایما ۸S را سبک چراغ‌های دوتایی این خودرو در جلو عنوان کرد و گفت: جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیاست که چراغ‌های LED روشنایی روز در بالاترین قسمت و زیر کاپوت جانمایی شده‌اند و چراغ‌های مه شکن و چراغ های اصلی در داخل سپر قرار گرفته‌اند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو عنوان کرد: صندلی راننده هایما ۸S در هشت جهت به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم داشته و صندلی سرنشین نیز در چهار جهت به صورت الکترونیکی تنظیم می شود و هر دو صندلی جلو این خودرو دارای گرم‌کن بوده و صندلی عقب نیز به صورت دو تکه طراحی شده و امکان تاشدن برای افزایش حجم فضای بار را دارند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار