۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
رئیسی پاسخ بایدن را داد

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استبداد و استعمار را در دستور کار قرار داد، گفت: پس از شکست استبداد داخلی در بهمن ۱۳۵۷ اگر حرکت بزرگ دانشجویان با بصیرت خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند.

ایسنا: سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در اجتماع عظیم مردمی روز ملی مبارزه با استکبار با تبیین ویژگی‌ها و آثار گرفتار شدن به استکبار و فرعونیت، گفت: امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که امام راحل عظیم‌الشان ما از او به شیطان بزرگ تعبیر کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار حاضر است برای رسیدن به اهدافش بسیاری از مردم دنیا از بین بروند یا منافع مادی و معنوی آنها به خطر بیفتد، افزود: تاکید و تکرار بر امر مهم توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین‌راستا است.

رئیسی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استبداد و استعمار را در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: پس از شکست استبداد داخلی در بهمن ۱۳۵۷ اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند و این حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما این روز را با حوادثی از جمله تبعید رهبر انقلاب و شهادت دانش آموزان شهید و هم در حرکت با بصیرت دانشجویی می‌شناسیم. امروز روز دانش‌آموز و دانشجو و مبارزه با استکبار جهانی است. باید ابعاد حرکت فرعونی مستکبرین تبیین شود. بر همه تریبون داران و مسوولان است که در جهاد تبیین توطئه ها و فتنه‌های مستکبران امریکا را روشن کنند که چگونه می خواهند در میان ملت ها فتنه کنند.

وی گفت: اگر شما بخواهید یک طوماری از جنایت‌ها و حق کشی‌ها در عالم ارایه دهید آمریکا در صدر این لیست قرار دارد. آمریکا در بیش از ۳۰۰ جنگ در دنیا شرکت داشته است. انجام ۶۲ کودتا را داشته است و بمباران اتمی که اگر یک بار در دنیا انجام شد توسط آمریکا انجام شد و کشته شدن میلیون ها انسان را به جای گذاشت. مشارکت در جنگ‌هایی که پرتلفات‌ترین جنگ‌ها را در آن نقش داشته است؛ افغانستان، عراق و ویتنام و آمریکا نقش اول را در این جنگ ها و خونریزی‌ها داشته است. دخالت در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها. بنیان گذاری گروه‌هایی مثل داعش و النصره و غیره و حمایت از جریان‌های تجزیه طلب و تروریسم در عالم و به راه‌انداختن نظام‌های تحریمی علیه ملت‌های مستقل به ویژه در ایران از جمله این اقدامات است.

رئیس‌جمهور گفت: این روحیه استکباری و سلطه‌گری است که نمی‌خواهد با حرف و رای و سخن مردم سازگار باشد. می خواهد آنچه او می خواهد باشد. مثل او بیندیشند و کشورها هم بشوند گاو شیرده برای آمریکا. خودشان را طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند. گروه تکفیری داعش که به اذعان خودتان بنیان گذار آن بودید را ببینید. امروز اقدامات داعش در افغانستان و دیگر نقاط را ببینید. کارهای تروریستی که آمریکا می‌کند با روش‌های مختلف به نام آزادی انجام می دهد.

رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، افزود: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها