۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
ایلان ماسک شمشیر را علیه کارمندان توییتر از رو بست

توییتر پس از یک هفته ابهام درباره آینده این شرکت تحت مالکیت جدید ایلان ماسک، از طریق ایمیل به اطلاع کارمندانش می‌رساند که آیا اخراج شده‌اند، دفاتر این شرکت به‌طور موقتی بسته می‌شود و از دسترسی کارمندان جلوگیری می‌شود.

ایسنا: توییتر در ایمیلی به کارمندانش اعلام کرد ساعت ۹ روز جمعه به وقت پسیفیک درباره تعدیل کارمندان مطلع می شوند.

در این ایمیل که توسط رویترز مشاهده شده، آمده است: در تلاش برای قرار دادن توییتر در یک مسیر مطلوب، ما فرآیند دشوار کاهش شمار کارکنان جهانی خود را از روز جمعه آغاز می کنیم. دفاتر این شرکت موقتا تعطیل می شوند و دسترسی به دفاتر برای کمک به اطمینان از ایمنی کارمندان و همچنین سیستم‌های توییتر و اطلاعات مشتریان، معلق می شود. در مرحله بعدی، به کارمندانی که اخراج می شوند، از طریق ایمیل شخصی آنها اطلاع داده می شود.

بعضی از کارمندان توییتر در این شبکه اجتماعی اعلام کردند: دسترسی آنها به سیستم فناوری اطلاعات این شرکت هم اکنون هم مسدود شده که نگرانیها نسبت به اخراج را تقویت کرده است.

این اطلاعیه در پایان هفته پاکسازیها توسط ایلان ماسک منتشر شده است. مدیرعامل جدید توییتر خواستار کاهش هزینه شده و طبق گفته منابع آگاه، به تیمهای توییتر دستور داده است یک میلیارد دلار صرفه جویی سالانه در هزینه های زیرساخت را شناسایی کنند.

ایلان ماسک که پنج شنبه گذشته مالک توییتر شد، مدیران ارشد این شرکت را پاکسازی کرده و مدیرعامل و مدیران حقوقی و مالی را اخراج کرده است. مدیران دیگر در بخشهای تبلیغات، بازاریابی و منابع انسانی هم توییتر را ترک کرده اند.

طی یک هفته گذشته، بی نظمی و ابهام توییتر را فرا گرفته است. دو دیدار گسترده توییتر تنها چند ساعت پس از اعلام، لغو شدند. کارمندان توییتر به رویترز گفتند آنها اطلاعات مربوط به گزارشهای رسانه ای، گروه‌های پیام رسانی خصوصی و گروه‌های ناشناس را کنار هم چیدند.

روزنامه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود تعدیل کارمندان توییتر ممکن است از روز شنبه آغاز شود. نماینده توییتر در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

پیش از نهایی کردن معامله خرید توییتر، هنگامی که ماسک به سرمایه‌گذاران گفته بود ۷۵ درصد از حدود ۷۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج خواهد کرد، نگرانی‌های فراوانی نسبت به اخراج‌های گسترده وجود داشت. ایلان ماسک بعدا منکر تصمیم برای اخراج کارمندان توییتر شد اما درباره طرحهای حذف مشاغل در این شرکت توضیحی نداد.

روزنامه واشنگتن پست شنبه هفته جاری گزارش کرده بود ممکن است۵۰ درصد از کارکنان توییتر تعدیل شوند. یکی از نخستین واحدهایی که هدف این تعدیل قرار می‌گیرد، احتمالا تیم حقوقی و اعتماد و ایمنی خواهد بود که بر کنترل محتوا، نظارت دارد.

توییتر روز پنج شنبه در ایمیلی به کارمندانش اعلام کرده بود اگر در دفتر یا در مسیر آمدن به محل کار هستید، لطفا به خانه برگردید. به گفته دو کارمند توییتر، مدت کوتاهی پس از ارسال شدن این ایمیل، صدها نفر به کانالهای اسلک توییتر رفتند تا از همدیگر خداحافظی کنند.

بلومبرگ نیوز روز جمعه گزارش کرد از توییتر به دلیل برنامه ایلان ماسک برای اخراج حدود نیمی از کارمندانش شکایت شده است. کارمندان توییتر می گویند این شرکت کارمندانش را بدون اطلاع کافی حذف می کند که خلاف قانون فدرال و کالیفرنیا است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha