۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
لوازم خانگی امین حضور استاندارد دارند؟

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به تدوین استانداردهای جدید در حوزه لوازم خانگی گفت: حدود 70 قلم لوازم خانگی که تعدادی از آنها قاچاق هستند نشان استاندارد ندارند.

مهر: مهدی اسلام‌پناه در مورد بررسی کیفیت محصولات لوازم خانگی، اظهار کرد: لوازم خانگی که مشمول استاندارد اجباری بشوند و یا به طور کلی استاندارد داشته باشند کامل مورد ارزیابی کیفی و استاندارد قرار می گیرند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بسیاری از لوازم خانگی که تعدادشان به حدود ۷۰ قلم می رسد پروانه و نشان استاندارد ندارند. البته تعدادی از آنها قاچاق است؛ به عنوان مثال در خیابان امین حضور، لوازم خانگی‌های زیادی وجود دارد که قاچاق بوده و نشان استاندارد هم ندارند.

وی ادامه داد: بر تولیدات داخلی که نشان استاندارد دارند نظارت کامل می کنیم. در حوزه لوازم خانگی به ویژه محصولات برند، نظارت خوبی در بخش‌های تولید، خدمات، ضمانت و … صورت می گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه وضع استانداردهای دقیق‌تر لوازم خانگی در حوزه ارائه خدمات و فناوری در حال انجام است، تصریح کرد: تدوین استانداردهای جدید در حوزه ارتقای فناوری لوازم خانگی با کمک تولیدکنندگان در حال انجام است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: همچنین طبق برنامه ریزی ها، خدمات پس از فروش لوازم خانگی مشمول استاندارد اجباری خواهد شد زیرا یک محصول بادوام و گران است.

اسلام پناه در مورد نظارت بر کولر هم گفت: طیف وسیعی از کولرها وارد می شود که نظارت های لازم در این حوزه انجام می شود؛ سازمان ملی استاندارد و وزارت نیرو در حوزه نظارت بر مصرف برق و آب طی تابستان امسال (در بخش خانگی) همکاری کردند و ما حتی برای کولرها استاندارد تعریف کردیم که یکی از نتایج این اقدامات کاهش نسبی مصرف برق و آب در تابستان بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها