دلیل اصلی شکست کسب‌وکارها چیست؟

نقش تحصیلات مالی در موفقیت کارآفرینان
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
دلیل اصلی شکست کسب‌وکارها چیست؟

استارت‌آپ‌ها اغلب در پنج سال نخست به دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی شکست می‌خورند.

فردای اقتصاد: تنوع، نوآوری را تقویت می‌کند و ایجاد تعادل بین تجارب و بینش مردها و زنان و بینش در رهبری تیم می‌تواند به ترویج همکاری‌های خلاقانه‌تر کمک کند. زنان، بیشتر به عنوان کارآفرین مزایای قابل توجهی برای اقتصاد و جامعه خواهند داشت، اما این مهم با دسترسی بهتر و زودتر به آموزش مالی بهتر شروع می‌شود. به منظور تحقق این دسترسی، رهبران صنعت مالی و آن دسته از صنایع مرتبط با امور مالی می‌توانند تخصص خود را به افراد بیشتری - به ویژه زنان - در سنین پایین‌تر ارایه کنند.

آموزش مالی را زود شروع کنید

استارت‌آپ‌ها اغلب در پنج سال نخست به دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی شکست می‌خورند. یک کارآفرین می‌تواند از سرمایه‌گذار وجوهی دریافت کند، اما پس از آن، ممکن است مهارت‌های لازم برای مدیریت و حفظ آن سرمایه‌ها را نداشته باشد. با دسترسی به سواد مالی در مراحل اولیه زندگی، همین کارآفرینان این شانس را دارند که با تکیه بر تحصیلات خود تصمیمات بهتری بگیرند. نقطه ورود برای ایجاد این پایه در دبیرستان یا کالج است، اما بسیاری از مدارس آموزش مالی را به عنوان یک کلاس جداگانه ارائه نمی‌کنند. برنامه‌های درسی معمولی دبیرستان می‌تواند از نظر سلامت مالی ناکافی باشد و بسیاری از زنان و مردان جوان را در حالی که خودشان شروع می‌کنند تا وارد دنیای حرفه‌ای شوند، با ظرفیت محدودی برای تصمیم‌گیری صحیح مواجه کند.

آموزش زودتر به کارآفرینان به ویژه زنان در مورد مدیریت مالی می‌تواند آنها را در مسیر درست قرار دهد. وقتی هنوز جوان هستیم بهتر یاد می‌گیریم، حفظ می‌کنیم و با اطلاعات جدید سازگار می‌شویم. غوطه‌ور شدن در سواد مالی در دوران کودکی به ما شانس بیشتری برای داشتن این مهارت‌ها در بزرگسالی می‌دهد. ما عادت‌های خوب و بد را انتخاب می‌کنیم. بدون اصلاح، آنها ریشه دوانده و به بزرگسالی‌مان منتقل می‌شوند.

تمرکز بر آموزش

یک کارآفرین برای ادامه کسب و کار خود باید بداند که چگونه پول مربوط به آن را مدیریت کند: موضوعاتی مانند پس‌انداز، بودجه‌بندی، سرمایه‌گذاری، مدیریت بدهی، وام و اعتبار، و اندازه‌گیری سلامت مالی کسب و کارهای کوچک. حتی افرادی که هرگز کارآفرین نمی‌شوند از این آموزش بهره‌مند می‌شوند. دانش مالی مجموعه مهارت‌های اولیه مورد نیاز در هر مرحله از زندگی را تشکیل می‌دهد: از مدیریت کارت اعتباری یا خرید خانه تا بدهی‌های دانشجویی و بازنشستگی. با این پایه، زنان بیشتری راه‌هایی برای موفقیت ایجاد می‌کنند - راه‌اندازی یک کسب‌وکار، مدیریت امور مالی یا هر کاری که انجام می‌دهند. برای توسعه کسب و کار و سواد مالی و باز کردن درهای جدید، زنان همچنین نیاز به دسترسی به مشاوره و شبکه‌های حرفه‌ای دارند.

افراد زیادی می‌توانند رهبری تیم را بر عهده بگیرند

اگر می خواهیم زنان را به کارآفرینی تشویق کنیم، به افراد بیشتری نیاز داریم که اقدام کنند. رهبران آموزش یا برنامه‌نویسی داوطلبانه که به دنبال تأثیرگذاری بر کارآفرینی زنان هستند، باید به دنبال مشارکت با دبیرستان‌ها و کالج‌ها برای راه‌اندازی آموزش‌های مالی باشند. متخصصان آموزشی با دسترسی به جوانان نیز می‌توانند به دنبال مشارکت باشند تا سواد مالی را به دانش آموزان بیشتری بیاورند.

هر کسی که بتواند در فضای آموزش مالی آموزش ببیند، می‌تواند تفاوت ایجاد کند. یک انکوباتور کارآفرینی در یک کالج می‌تواند به زنان جوان کمک کند تا یک ذهنیت کارآفرینی ایجاد کنند: مهارت‌هایی برای هدایت کردن، ارائه و عرضه ایده‌ها، کار تیمی و حل مشکلات. همه به ایجاد یک شرکت ادامه نخواهند داد، اما با مهارت هایی که به سرعت استقلال خود فکر می‌کنند، آنجا را ترک خواهند کرد.

برای تشویق بیشتر زنان کارآفرین، باید به دنبال گسترش دسترسی به سواد مالی و حمایت از شانس موفقیت آنها باشیم. با منابعی که برای یادگیری آن مهارت‌ها وجود دارد، خانواده‌ها می‌توانند چرخه فقر نسلی را بشکنند و زنان بیشتری با دیدگاه‌های متنوع‌تر می‌توانند وارد حوزه رهبری تیم شوند. مهارت‌های مالی نقطه شروع برای ساختن زندگی مورد نظر شما هستند. مدیریت امور مالی، دستیابی به هر چیزی را ممکن می‌سازد: راه‌اندازی یک شرکت، سفر به سراسر جهان، سرپرستی یک حیوان خانگی ... .

منبع: Newsweek

نویسنده: والری فولپیتوک

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار