۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
آمار جدید از عملکرد بودجه سال جاری

دیوان محاسبات کشور برشی از گزارش تفریغ بودجه شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش تفصیلی برشی از تفریغ بودجه شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ منتهی به پایان شهریورماه تهیه شده و به مجلس ارائه شده است.

این گزارش حاکی است که تا زمان مذکور، ۱۳ درصد از احکام بودجه به صورت کامل اجرایی شده است. در ۲۱ درصد عدم اجراء و در ۶۶ درصد اجرای بخشی از احکام بودجه را شاهد هستیم.

بر اساس این گزارش افزایش ۴۴۶ درصدی میزان وصولی ریالی حاصل از نفت خام، میعانات گازی و خالص گاز صادراتی در دوره گزارشگری فعلی نسبت به مدت مشابه سال قبل، وصولی نزدیک به ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و بیش از ۸۹ درصدی سایر درآمدها نسبت به مصوب شش ماهه از مهمترین یافته‌های دیوان محاسبات است.

در ۴۹ مورد ردیف درآمدی، وصولی صورت نگرفته که از جمله دلایل کسری بودجه محسوب می شود.

همچنین تعداد ۵۹ ردیف درآمدی، دارای وصولی کمتر از ۵۰ درصدی نسبت به پیش بینی‌ بوده و ۱۸ مورد ردیف درآمدی جدید نیز وصولی نداشته است.

تخصیص اعتبار برای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با تاریخ پیش بینی خاتمه در پایان سال ۱۴۰۱ به منظور بهره برداری به موقع این طرح ها، کامل و بهینه نبوده است.

از میان ۱۱۷ طرح مذکور با پیش بینی تاریخ اتمام در پایان سال ۱۴۰۱، صرفاً به ۴۵ طرح تخصیص اعتبار ۰.۰۳ درصدی تا ۱۲۱.۸۵ درصدی صورت گرفته.

برای مابقی طرح ها به تعداد ۷۲ مورد هیچگونه تخصیص اعتباری انجام نشده است.

لازم به ذکر است تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار به این طرح ها موجب بهره برداری به موقع آنها و افزایش اثربخشی لازم خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها