۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
یک آمار عجیب از تعداد معترضان در ایران

رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌های کشور با اشاره به یک نظرسنجی درباره اعتراضات اخیر برخی نتایج را اعلام کرد.

ایسنا: رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور کار دانشجویان را در این دوره سخت و مهم دانست و گفت: بخشی از این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست، چون ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر عجیب است و این افراد با کسانی که میل به تجزیه ایران دارند، همسو و همسنگر هستند.

مصطفی رستمی در نشست تشکل‌ها و فعالان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های استان ایلام و در پاسخ به درخواست‌های دانشجویان اظهار کرد: دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری و تعیین سهمیه آنها را دفتر تعیین می‌کند. برخی از هیات‌ها گله‌مند هستند که چرا در این دیدارها حضور نداشته‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه سهمیه دوره حامیم محدود بوده است، تصریح کرد: ارزیابی ما این بود که در دانشگاه‌ها التهاب‌هایی وجود خواهد داشت، اما پیش‌بینی نشده بود که به دلیل مرگ خانم امینی باشد.

رستمی بر ارتباط با تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه شکافی میان دانشجویان و جامعه ما رخ داده است. بخشی از اتفاقات اخیر به دلیل هیجانات بوده‌اند. این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست. شکل ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر عجیب است. این افراد با کسانی که میل به تجزیه ایران دارند، همسو و همسنگر هستند. وی به آسیب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این دوره کار دانشجویان سخت و مهم‌تر است. شما باید فرصت اختلاف افکنی را از بدخواهان بگیرید. باید یک اشتراکاتی میان دانشجویان باشد. در کنار تمام ضررهایی که وجود دارد حوادث اخیر یک برکت نیز داشت. این حوادث توجه عده‌ای از مدیران را به سمت برخی مشکلات کشور برد. یکی از این مشکلات در حوزه آموزش و پرورش است. نظام آموزش معارف اسلامی نیاز به تحول جدی دارد.

رستمی با تاکید بر اینکه در اعتراضات سخن حق نیز وجود دارد، تصریح کرد: در یک نظرسنجی انجام شده، ۱۰ درصد مردم اغتشاش‌ها و ۵۵ درصد اعتراضات را تایید کرده‌اند. از این مقدار ۸۳ درصد اصلا در این اعتراضات شرکت نکرده‌اند، ولی با این وجود معترض‌اند. این افراد ۶۰ درصد مسائل اقتصادی و معیشتی را دلیل این اعتراض‌ها دانسته‌اند و همچنین بیش از ۲۰ درصد فساد اداری و اصلاح ساختار آن را بیان کرده‌اند. از این افراد سوال شده است که مطالبات شما چیست؛ که باز هم ۵۹ درصد اصلاح معیشت، ۶ درصد رفع فیلتر و تنها ۳.۵ درصد آزادی زنان را در حجاب و پوشش خواستار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته وضعیت اقتصادی مطلوبی را نداشته‌ایم، تصریح کرد: باید بپذیریم در جامعه ما مشکلات زیر ساختی وجود دارد. مدعی آزادی زنان خود به شدت زنان را محکوم می‌کنند. بسیاری از دانشجویان در یک فضای توهمی قرار دارند. خودتان را برای اتفاقات بزرگ در عرصه بین‌الملل آماده کنید. دنیای آینده با امروز متفاوت خواهد بود. به زودی شاهد آن روز خواهیم بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها