۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
آقای وزیر شما نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است؟

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات گفت: روز اول باید می‌گفتیم آقای وزیر شما بر چه مبنایی داری می‌گویی به ۲۰ میلیون پورت FTTH نیاز است؟ مبنای خودت را بگو. یا نمی‌دانی پورت چیست یا نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است! کجای دنیا یک چنین سرویسی دارد؟!

فردای اقتصاد: مسئولیت اصلی اجرای وعده دولت مبنی بر رسیدن ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری به منازل که شاید مهم‌ترین وعده در حوزه ارتباطات هم محسوب می‌شود، این روزها برعهده شرکت مخابرات ایران قرار گرفته‌است. در همین رابطه امروز روزنامه جوان مصاحبه مفصلی با سید میثم سیدصالحی، معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران داشت که در رسانه‌های مختلف بازنشر شد. در ادامه بخش‌های مهمی از این مصاحبه را می‌خوانید:

*وضعیت فعلی مخابرات صرفاً در اختیار این شرکت هم نبوده‌است. یک بخش از قواعدی که خصوصی سازی در راستای خصوصی‌شدن این شرکت به آن تحمیل کرده، منجر به وضعیت امروز مخابرات شده‌است و اتفاقات بعدی هم در نتیجه آن است. از جمله عدم امکان تسویه نیروها که مخابرات را ملزم کرده نیروهایی را که تا آن موقع استخدام کرده‌بوده تا انتهای بازنشستگی که به درخواست خودشان ۳۵ سال است، حفظ کند. غیر از این همچنان ۴۰ درصد از سهام مخابرات تا همین پارسال در اختیار دولت بوده و حاکمیت‌های دولتی در مخابرات وجود دارد.

*روز اول باید می‌گفتیم آقای وزیر شما بر چه مبنایی داری می‌گویی به ۲۰ میلیون پورت FTTH نیاز است؟ مبنای خودت را بگو. یا نمی‌دانی پورت چیست یا نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است! کجای دنیا یک چنین سرویسی دارد؟!
شما دارید در مورد کشوری که کوچک‌تر از یکی از استان‌های کوچک ماست صحبت می‌کنی یا درباره کشورهای صاحب فناوری صحبت می‌کنی؟ فرانسه ۶۰ میلیون پورت ADSL دارد، به سمت FTTH هم حرکت کرده‌است و ۱۰ تا ۱۲ درصد سرویس FTTH دارد. ما کلاً با ۱۰ میلیون کاربر می‌خواهیم به ۲۰ میلیون FTTH برسیم.

*وزارت ارتباطات نشسته پشت درهای بسته و برای خودش تصمیم گرفته، قواعدی هم که می‌گذارد با قواعد بازار همخوانی ندارد. مخابرات دارد مسیر خودش را می‌رود و ان شاءالله تا سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در ۵ میلیون پورت سرویس خواهد داد.

*چرا رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی می‌آید ایران؟ برای اینکه پول MTN را بیرون ببرد. می‌گویند پول MTN در ایران قفل شده، ولی طرف در سطح رئیس‌جمهور می‌آید برای اینکه پول یک شرکت بزرگش را بیرون بکشد. کجا در سیاست خارجی رفته‌ایم از مخابرات حمایت کرده ایم؟ تازه در دوره فعلی بدتر هم شده‌است.
 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha