۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
چرا میکروفن یک نماینده هنگام صحبت درباره اعتراضات قطع شد؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد.

نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت که چرا در جلسه روز یکشنبه (۱۵ آبان‌ماه) میکروفون یکی از نمایندگان قطع شد که در واکنش به او رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که تریبون کسی قطع نشده است.

 ایسنا: عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه اتفاقی افتاد که در شأن مجلس نبود؛ متاسفانه تریبون یکی از نمایندگان در حین صحبت قطع شد.

بخوانید:

هشدار نماینده خاش درمورد بی‌توجهی به حوادث اخیر
مردم منتظر برخورد با عوامل حادثه غم انگیز زاهدان

وی ادامه داد: مگر نه این‌که نماینده می‌تواند آزادانه و با حریت حرف بزند، پس این چه بدعت عجیبی بود که میکروفون نماینده را قطع می‌کنید؟ انتظار می‌رود که نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم این ظرفیت را داشته که هر صدایی را که در مجلس بلند می‌شود، بشنوند؛ تریبون مجلس شورای اسلامی متعلق به همه نمایندگان است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد. پس بلندگویی قطع نشده است البته که اقدامی خلاف آیین‌نامه انجام شده بود، چون آن نماینده از وقت نماینده دیگر برای تذکر استفاده کرد و جابجا شدن نام نمایندگان برای بیان تذکر خلاف آیین‌نامه است.

در حین صحبت‌های درخشان، مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب با در دست داشتن آیین‌نامه خواستار بیان تذکر و واکنش به صحبت‌های درخشان شد که قالیباف در واکنش به این موضوع دوبار توضیحات‌اش را تکرار کرد.

موضوع اتفاقات جلسات روز یکشنبه به تذکر معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار برمی‌گردد که او به اتفاقات ۸ مهر زاهدان و همچنین اتفاقات اخیر در خاش واکنش نشان داده بود؛ بعد از تذکر سعیدی این موضوع در فضای مجازی مطرح شد که میکروفون این نماینده مجلس شورای اسلامی قطع شده است که به نظر می‌رسد علت آن هم صحبت‌های یک عضو هیات رئیسه در خلال تذکر سعیدی بود که از بخش فناوری مجلس می‌خواست که میکروفون سعیدی را قطع کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها