۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
جدیدترین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان مستلزم بررسی بیشتر است و هنوز رقم آن مشخص نشده است.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره چگونگی بررسی افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت مسئولیت تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزاری عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی سپرده که این موضوع هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان مستلزم بررسی بیشتر است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

مستمری سایر سطوح بازنشستگان اصلاح می‌شود

زاهدی وفا گفت: با تاکید رییس جمهور اختیارات هیات وزیران به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی تفویض شد، وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نیز براساس اختیاراتی که در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان اصلاح را پذیرفتند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از این منابع به صورت تعهدی می‌باشد لازم است که به  منابع نقدی تبدیل شود در این راستا جلساتی را با بازنشستگان داشتیم پیشنهادات خوبی ارائه شد و بررسی کردیم. هفته آتی نشستی با نمایندگان بازنشسته ها خواهیم داشت. 

زاهدی وفا در پاسخ به این سوال که آیا هفته آینده نهایی می شود؟ گفت: این تصمیم اتخاذ شده اجرایی شدن تصمیم احتیاج به صحبت و جلسه با نمایندگان بازنشسته ها دارد. ان شاء الله هفته آینده در جلسه با خبرنگاران هم اعلام می کنیم.

درخواست از دولت برای ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان کارگری همچنان در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستند؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: بیش از دو هفته است از نشست  نمایندگان بازنشستگان و سرپرست وزارت کار برای تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها می‌گذرد؛ در آن نشست قرار شد سرپرست وزارت کار چارچوب را تعریف نماید و جدول زمانبندی برای زدن احکام و پرداخت مابه‌التفاوت‌ها را ارائه دهد. سرپرست وزارت کار در آن نشست، اجرای قانون را به طور ضمنی پذیرفت و وعده‌ی اجرایی شدن آن را داد اما متاسفانه دو هفته از آن نشست می‌گذرد و هنوز در خم یک کوچه مانده‌ایم.

منبع: ایرنا-ایسنا-ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها