۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
در ایران کارآگاه خصوصی داریم؟

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پیشنهاد طرح کارآگاه خصوصی خبر داد و گفت: وقوع جرایم جنایی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

مهر: سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: در ایران کارآگاه خصوصی نداریم البته یک طرحی با عنوان کارآگاه خصوصی توسط پلیس آگاهی فراجا پیشنهاد داده شده است که هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: امیدوار هستیم این طرح هرچه سریع‌تر اجرا شود چراکه حضور کارآگاهان خصوصی واجب است. برخی از مردم دوست دارند به صورت ویژه ای کارشان پیگیری شود که این امر نیازمند کارآگاه خصوصی است. فردی که ۳۰ سال سابقه کار دارد و کارآگاه است بعد از بازنشستگی مجبور می‌شود برود و در شغل‌های غیر مرتبط فعالیت کند اما با این طرح می‌توان از تجربیات این افراد استفاده کرد.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به پرونده‌ها تا حصول نتیجه در بحث اخلاق کارآگاهی قرار دارد و یک کارآگاه هیچ زمانی صرفاً برای پول کار نمی‌کند چراکه هدف کارآگاهان کشف جرم است.

او افزود: در تهران هر کارآگاه ماهانه به چند70 تا 80 پرونده رسیدگی می کند. اما نکته قابل توجه این است که یک کارآگاه به تنهایی وظیفه رسیدگی به پرونده‌ها را ندارد و با کمک دیگر افسران یک پرونده را پیگیری می‌کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha