۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
سقوط صرافی FTX منجر به قوانین سخت‌گیرانه‌تر می‌شود؟

مدیر اجرایی Klarna نگران است که سقوط  صرافی FTX قانون‌گذاران را تشویق به سخت‌تر کردن مقررات در حوزه وام‌دهی کند و این اتفاق می‌تواند رقابت شرکت‌های فین‌تک و نوین مالی را با وام‌دهندگان سنتی دشوارتر از قبل کند.

فردای اقتصاد - مدیر اجرایی Klarna نگران است که سقوط  صرافی FTX قانون‌گذاران را تشویق به سخت‌تر کردن مقررات در حوزه وام‌دهی کند و این اتفاق می‌تواند رقابت شرکت‌های فین‌تک و نوین مالی را با وام‌دهندگان سنتی دشوارتر از قبل کند.

سباستین سیمیاتکوفسکی که قبل‌تر منتقد صنعت ارزهای دیجیتال بود، پس از بحرانی که برای FTX به وجود آمد این اتفاق را ترسناک قلمداد کرد و گفت که در حال حاضر او بیش‌تر نگران است که صنعت بانکداری سنتی از این فرصت استفاده کند تا مجددا با تنظیم قانون‌های سخت‌تر قوانینی به ضرر این صنعت و مصرف‌کنندگان تنظیم کند.

Sebastian Siemiatkowski
سباستین سیمیاتکوفسکی - مدیرعامل شرکت Klarna

وی دوشنبه در بلومبرگ گفت: ما به رقابت بیشتری در صنعت بانکداری نیاز داریم. ما به قوانین خوب برای حمایت از مصرف کننده نیاز داریم، اما قوانین جدید رقابت را از بین می‌برد. من کمی نگران هستم که خرابی‌هایی که شاهد بودیم دوباره مانع از وضع قوانین درست شود و همچنان شاهد سودآوری بیش از حد صنعت بانکداری سنتی باشیم.

نظرات وی نشان می‌دهد که چگونه ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال سام بنکمن-فرید (FTX) در دنیای گسترده‌تر مالی بازتاب پیدا کرده. به طوریکه ممکن است دامنه تاثیرات سایر اتفاقات بزرگ یا کوچک دیگری که در بازار رمزارزها اتفاق می‌افتد، محدود به بازار ارزهای دیجیتال بماند.

 سیمیاتکوفسکی همچنین به این اشاره داشت که مصرف‌کنندگان همچنان به طور قابل توجهی کالاهای ارزانی می‌خرند چراکه آشفتگی اقتصادی موجود به اعتماد مصرف‌کنندگان ضربه زده است. وی در ادامه گفت که Klarna یک ابزار مقایسه قیمت‌ در بریتانیا را راه اندازی کرده است که بخشی از تلاش‌ها برای دست یافتن فین‌تک‌ها به جریان مالی و درآمد بیشتر است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار