۷ چالش بزرگ کسب‌وکارها در سال آینده

شرکت‌ها با چه تهدیدهایی در سال آینده میلادی روبرو می‌شوند؟
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
۷ چالش بزرگ کسب‌وکارها در سال آینده

بسیاری از کارشناسان و مشاوران شرکت‌ها به دنبال آن هستند که بتوانند آینده را به درستی پیش‌بینی کنند تا به کارآفرینان و صاحبان مشاغل مشاوره‌هایی موثر در ارتباط با فردای پیش‌رو بدهند. اهمیت این پیش‌بینی‌ها برای موفقیت کارآفرینان و کسب‌وکارها هم بر کسی پوشیده نیست. نشریه معتبر فوربس ۷ پیش بینی مهم را برای سال آینده میلادی به شرکت‌ها ارایه کرده است.

فردای اقتصاد: نشریه فوربس بزرگترین چالش‌هایی که هر شرکتی باید در سال ۲۰۲۳ برای آنها آماده باشد، را پیش بینی کرده است:

۱. تورم و رکود اقتصادی

سرفصل‌ خبرها از پیش مملو از افزایش سرسام آور تورم است و این روند احتمالاً در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. بسیاری از اقتصادها دچار رکود یا کوچک شدن خواهند شد و کسب‌وکارها باید برای این واقعیت آماده شوند.

۲. بحران امنیت زنجیره عرضه

امنیت زنجیره تامین یکی دیگر از مسائل کلیدی است. چالش‌ها با عقب‌ماندگی‌های مرتبط با کووید آغاز شد و با تهاجم روسیه به اوکراین و کمبود نیروی کار به دلیل استعفای بزرگ بدتر شد. این امر دستیابی به قطعات و محصولات را سخت‌تر کرده و همچنین قیمت‌ها را افزایش داده است (مانند انرژی، غلات، تراشه‌های کامپیوتری، روغن و غیره).

۳. افزایش انتظارات مشتری

مشتریان خواستار تجارب بیشتر مشتری در دنیای واقعی و همچنین در متاورس هستند. مشتریانی که وارد فروشگاه‌های حضوری می‌شوند فقط به دنبال خرید محصولات نیستند - آنها خواهان تجربه‌های به یاد ماندنی در فروشگاه هستند. اگر شرکت شما فروشگاه‌های فیزیکی دارد، باید تجربه‌های فراگیر بیشتری را اضافه کنید.

۴. تحول دیجیتال شتاب یافته

هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر شروع به تقویت همه مشاغل ما کرده است و این روند در سال آینده تسریع خواهد شد. در عین حال، فناوری‌های دیگری مانند ۵G، بلاک چین، ابر و اینترنت اشیا (IoT) در حال ساخت و افزایش سرعت هوش مصنوعی هستند و همه آنها یکدیگر را تقویت می‌کنند. این موضوع به سرعت در حال ایجاد دنیایی از پیشرفت‌های تکنولوژیک سریع‌تر است. در پاسخ، هر کسب‌وکاری باید خود را یک کسب‌وکار فناوری بداند. شرکت‌ها باید فرآیندهای خود را دوباره طراحی کنند و اطمینان حاصل کنند که افراد آن‌ها مهارت‌های مورد نیاز برای جهانی را دارند که در آن به طور فزاینده‌ای با ماشین‌های توانمند و هوشمند همکاری می‌کنیم و در کنار آن کار می‌کنیم.

۵. جنگ برای استعدادها تشدید خواهد شد

صحبت از کارگران شد - شرکت‌ها در سال ۲۰۲۳ باید آماده مقابله با شوک مستمر استعدادها باشند. ما سال‌ها در مورد "جنگ بر سر استعدادها" می‌شنویم، اما اکنون احساس می‌کنیم که جنگ در حال عمیق‌تر شدن است. شرکت‌ها در سراسر صنایع با شکاف‌های عظیمی برای مهارت‌های حیاتی آینده مواجه هستند و برای آماده شدن برای انقلاب صنعتی چهارم، باید بخش‌های عظیمی از نیروی کار خود را مجدداً دارای مهارت کنند یا ارتقا دهند. شرکت‌ها می‌توانند و باید با برداشتن گام‌هایی مانند استخدام افراد مستقیماً از دانشگاه، استفاده از نرم‌افزار کم‌کد یا بدون کد برای نیازهای حیاتی، و القای فرهنگ یادگیری مستمر، مسئولیت تربیت استعدادها را بر عهده بگیرند.

۶. امنیت داده‌ها و ابزارها

حملات سایبری در حال افزایش هستند و باج‌افزارها و کلاهبرداری‌های فیشینگ در حال حاضر یک اتفاق رایج هستند. همانطور که کسب‌وکارها دیجیتالی‌تر می‌شوند، داده‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند، که برای مجرمان سایبری که قصد سرقت آن‌ها را دارند و سازمان‌ها را گروگان خواسته‌های پولی نگه می‌دارند، بسیار جذاب می‌شود. دستگاه‌های موبایل و اینترنت اشیا در برابر تهدیدات امنیت سایبری مصون نیستند. علاوه بر این، محاسبات کوانتومی اکنون در حال ظهور است که می‌تواند سیستم‌های امنیتی موجود را منسوخ کند. شرکت‌ها می‌توانند با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند ارزیابی فرآیندهای پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات، انجام تست نفوذ و اسکن آسیب‌پذیری، و انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از داده‌های حساس و جلوگیری از حملات سایبری، گام‌هایی برای محافظت از خود بردارند.

۷. پایداری

تغییرات آب‌وهوایی بزرگترین چالش تجاری جهان است و مصرف‌کنندگان خواهان شفافیت در شیوه‌های پایداری و همچنین محصولات و خدمات سازگارتر با محیط زیست هستند. شرکت‌ها می‌توانند با مشاهده تصویر کامل از شیوه‌های تجاری خود و حسابرسی زنجیره‌های تامین کامل خود پاسخ دهند. آنها همچنین باید تغییر به انرژی‌های تجدیدپذیر، حرکت به سمت بسته‌بندی‌های پایدارتر و دادن اجازه به افراد برای کار از راه دور در صورت لزوم را در نظر بگیرند (که می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند). پایدارتر شدن نه تنها می‌تواند نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده کند، بلکه به شما کمک می‌کند کارایی‌ها و پس‌اندازهایی را که می‌توانند تأثیر مثبتی بر سود شما داشته باشند، را شناسایی کنید.

 منبع: فوربس

نویسنده: برنارد مار

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار