۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
تحریم‌های جدید آمریکا علیه این شرکت‌های ایرانی

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا امروز پنجشنبه تحریم‌هایی علیه ۱۳ شرکت نفت و گاز مرتبط با ایران وضع کرد.

خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ خود این شرکت‌ها را متهم کرده است که در تسهیل فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

شرکت‌هایی امروز وارد لیست تحریم آمریکا شد، در کشورهای امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند. دولت آمریکا مدعی شده شرکت‌های مذکور به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به‌دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

این پنجمین بسته تحریمی آمریکا علیه صادرات محصولات نفت و پتروشیمی ایران از ژوئن ۲۰۲۲ است و نشان می‌دهد برخلاف ادعای مقامات آمریکایی، واشنگتن به دنبال بن بست در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌هاست.

وزارت خزانه داری آمریکا دو هفته پیش نیز با با طرح ادعاهای بی‌اساس از اعمال تحریم‌هایی علیه ایران خبر داد و اعلام کرد که این تحریم‌ها افراد مرتبط با حزب الله لبنان و نیروی قدس را هدف قرار داده است.

طی هفته‌های گذشته مقامات آمریکا ضمن حمایت از ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران، ادعاهایی علیه ایران مطرح کردند و امروز نیز پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را در جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی به تصویب رساند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها