۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
نفس‌گیری بورس پس از دو هفته صعود؟

رفت و برگشت شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته برآیندی تقریبا صفر درصدی داشت.

🔹پس از ثبت دو هفته سبز در کارنامه بورس تهران، معاملات چهارمین هفته آبان‌ماه با افت کم‌مقدار ۰.۰۶ درصدی پایان یافت تا این نماگر تقریبا بدون تغییر هفته را به پایان برساند.

🔹قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته با رشد ۲.۴ درصدی به ۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. در حالی که افت قیمت دلار از حوالی ۳۷ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان طی هفته‌های گذشته موجب افزایش فروشندگان سکه و طلا شد اما رشد قیمت طلای جهانی تا سطوح کم‌سابقه در سه ماه گذشته، به کمک قیمت سکه آمد.

🔹قیمت دلار در هفته گذشته در کانال ۳۵ هزار تومان آرام گرفت تا هفته را با بازدهی ۰.۳ درصدی و در نرخ ۳۵۲۵۰ تومان به پایان ببرد.

🔹شاخص کل قیمت خودروی بورسان طی هفته گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که نشان از رشد متناسب خودرو با قیمت دلار در هفته گذشته دارد.

🔹از امروز (شنبه ۲۸ آبان‌ماه) بیمه پرتفوی صندوق‌های با درآمد ثابت آغاز شده و تا ۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

🔹فروش اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی که سه ماهه و معاف از مالیات، صفر بودن حق‌الوکاله‌ تسویه نقدی (ریالی) و همچنین امکان تحویل فیزیکی ارز از ویژگی‌های آن است از امروز شنبه ۲۸ آبان در شعبات ارزی بانک ملی آغاز می‌شود؛ حداکثر میزان خرید این اوراق توسط هر شخص ۴۰۰۰ دلار است.

🔹آیین نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد تصویب شد.

🔹مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه: صندوق تثبیت بازار سرمایه در پایان سال قبل ۶ همت دارایی داشت و در حال حاضر ۱۲ همت دارایی در صندوق تثبیت وجود دارد. طی ۸ ماه گذشته صندوق تثبیت بیش از ۵ همت خرید خالص انجام داده است.

🔹مدیر نظارت بر بورس‌ها: نمی‌توان همه خودروها را ظرف یک هفته یا یک ماه در بستر بورس کالا عرضه کرد. بلکه این اتفاق باید به صورت تدریجی رخ دهد.

🔹براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، کرمان موتور شنبه سه خودروی تولیدی خود را در این بورس عرضه می کند. این شرکت در نظر دارد ۱۰۰ دستگاه خودرو کی ام سی T8 و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک S5 و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک J4 خود را در بورس کالا عرضه کند.

🔹رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: علاوه بر مناطق روستایی، برای ساکنان شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر هم وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

🔹رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: هم‌زمان با ارسال بودجه به دولت، در حال تدوین برنامه هفتم توسعه نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذرماه برنامه هفتم را به دولت برسانیم.

🔹وزارت صمت: ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و اجازه نمی‌دهد تا آن‌ها با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

🔹سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال قبل،‌ امسال در دو نوبت پرداخت می‌شود که مرحله اول تا آخر آذرماه امسال واریز خواهد شد. بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و معاملاتی شدن خرید و فروش این سهام منوط به مصوبه شورای عالی بورس است.

🔹️نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان اولین زنی که این مقام  را در آمریکا به دست آورد، روز پنجشنبه، یک روز پس از کسب اکثریت این مجلس توسط جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، اعلام کرد که از رهبری دموکرات‌ها در مجلس کناره‌گیری خواهد کرد.

🔹️پس از پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، نمایندگان این حزب از آغاز تحقیقات پیرامون کسب و کار خانوادگی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به محض به قدرت رسیدن رسمی در سال آینده میلادی خبر دادند.

🔹ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کردند.

🔹بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آینده اسراییل، روز پنجشنبه در اولین تماس تلفنی خود از سال ۲۰۱۳ با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفتگو کرد. اردوغان و نتانیاهو توافق کردند تا برای آغاز دوره جدیدی از روابط با یکدیگر همکاری کنند.

🔹دولت ایالات‌متحده، اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از شکایت نامزد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول مصونیت دارد.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار