۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
سوال جنجالی از رئیس فیفا درباره وضعیت زنان ایران

خبرنگار انگلیسی از اینفانتینو پرسید: چطور اجازه می دهید کشوری مثل ایران در نقض حقوق زنان مقابل تیم ملی مثل انگلیس بازی کند؟

فردای اقتصاد:  جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا)، در نشست خبری نکاتی درباره جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد. بعد از نشست خبری او یک خبرنگار انگلیسی از اینفانتینو پرسید: چطور اجازه می دهید کشوری مثل ایران در نقض حقوق زنان مقابل تیم ملی مثل انگلیس بازی کند؟
اینفانتینو جواب داد: «دولت‌های دو کشور قرار نیست مقابل هم بازی کنند، تیم‌های فوتبال حاضر می شوند، اگر جام جهانی در ایران بود از آنها حمایت می‌کردم.» او همچنین در واکنش به موضوع مرگ کارگران قطری در حین آماده‌سازی این کشور برای جام جهانی توضیح داد: چه کسی به کارگران اهمیت می‌دهد؟ قطر اهمیت می‌دهد؛ همان‌طور که کارگران برای فیفا اهمیت دارند. ما هوای کارگران مهاجری که در قطر برای آماده‌سازی جام‌جهانی خدمت کرده‌اند را خواهیم داشت. نمی‌دانم چرا کسی به تاثیر فیفا روی پایه حقوقی که قطر به کارگران می‌داد از سال ۲۰۱۶ تا امروز توجهی نمی‌کند. ما کارزاری را به این کار اختصاص داده‌ایم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم که پایه حقوق کارگران افزایش داشته باشد.

در همین رابطه بخوانید:  داوران زن بازی‌های ایران در جام جهانی را سوت می‌زنند؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار