۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
برنامه عجیب برای واردات برق از روسیه

محرابیان وزیر نیرو درباره واردات برق از روسیه گفت: سنکرون اولیه برای واردات برق از روسیه انجام شده است.

بازار: علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به بازار درباره واردات برق از روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. موضوع تهاتر جزو برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می‌کنیم. البته تبادل برق را همانگونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

او در پاسخ به این سوال که واردات برق از چه زمانی آغاز می شود، گفت: تست های اولیه انجام شده و در حال تقویت بخش های فنی برای واردات برق هستیم.

او همچنین به استقبال قابل توجه تولیدکنندگان و محققان داخلی از این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه بیست‌ودوم صنعت برق ایران شاهد حضور شرکت‌ها و نمایندگان برخی از کشورهای خارجی هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها