۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
۳ راه ایجاد انگیزه در کارکنان دورکار

طی دو سال و نیم اخیر ثابت شد که دورکاری مزایای زیادی برای بسیاری از شرکت‌ها دارد. اما این تهدید نیز وجود دارد که فقدان تعامل حضوری، منجر به انزوا یا از بین رفتن انگیزه در کارکنان شود. اما سه راه ساده برای پیشگیری از چنین زیانی وجود دارد.

ارتباط موثر برقرار کنید

در نبود ارتباط چهره به چهره، ممکن است توجه به پیام­های مهم کم شود. استفاده از پلتفرم­های همکاری همچون «اسلک»، «تیمز» یا «ماندی دات کام» می­تواند انتقال پیام­های داخلی را تسهیل کند. بدین ترتیب پیام­های مهم کاری در آنجا ثبت می­شوند.

بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنید

وقتی کار شما به عنوان یک مدیر یا یک کارمند تنها در یک لپ­تاپ خلاصه شده باشد، تعیین مرز بین زندگی حرفه­ای و زندگی شخصی دشوار می‌شود. داشتن یک برنامه زمان­بندی با هدف تفکیک زمان انجام وظایف کاری و وظایف زندگی شخصی، می­تواند به دیگران هم کمک کند تا بدانند شما در چه زمانی مشغول انجام چه کاری هستید.

برای تشکیل تیم اولویت قائل شوید

دورکاری می­تواند باعث انزوا شود و میزان این احساس منفی، تعیین­کننده مدت ماندگاری انگیزه در کارکنان است. لازم است مدیر، زمان و فضایی را برای ایجاد حس دوستی و گپ و گفت با کارکنان ایجاد کند. این می­تواند شکل­های مختلفی داشته باشد، از اختصاص زمان ۱۵ دقیقه­ای در آغاز هفته برای تشکر و قدردانی از همکاران گرفته تا دورهمی­های طولانی­تر در ساعات خارج از کار.

نویسنده: لاین شردان، مدیر سایت ENTREPRENEUR

مترجم: شادی آذری

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار