۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
اصرار دولت برای رساندن سریع آب عمان به این استان

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: ۲ قطعه از مسیر انتقال آب از دریای عمان به سمت استان خراسان رضوی یکی از تربت حیدریه تا مشهد به طول ۱۲۳ کیلومتر و دیگری از قاین به سمت سنگان به طول ۱۴۰ کیلومتر در محدوده استان خراسان رضوی آماده لوله‌گذاری شده است.

ایرنا: محمد حسن اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از مجموع هزارو ۷۹۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب این طرح، ۴۵۰ کیلومتر آن به انشعاب های این مسیر اختصاص دارد.

وی ادامه داد:ورق لازم برای لوله گذاری مسیر انتقال آب دریای عمان به سمت خراسان رضوی از سمت قاین واقع در استان خراسان جنوبی به سمت سنگان واقع در استان خراسان رضوی به صورت کامل خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت:در گذشته قرار بود مبدا آبگیری این طرح از خلیج فارس به سمت شرق کشور باشد که بسته بودن محیط آبگیری و آسیب های زیست محیطی در خلیج فارس مطرح شد ولی با تدبیر معاون اول رییس جمهور، مقرر شد تا پس از تامین آب استان سیستان و بلوچستان و افزایش ظرفیت آب نمک زدایی شده به میزان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال اقدامات لازم برای رساندن آب شیرین به خراسان جنوبی و همچنین شهر مشهد هدف گذاری و نهایی شود.

اسدی افزود: دریای عمان دارای شرایط متفاوتی نسبت به خلیج فارس است و هیچ معضل محیط زیستی ندارد از این رو مجوز محل آبگیری آن نیز نهایی شده است.

شرکت "تأمین آب صنایع و معادن" (ایمواسکو) با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت در کنار مشارکت بخش خصوصی، در سال ۱۳۹۹ با هدف تأمین آب مورد نیاز صنایع و معادن استان‌های فلات شرقی کشور با سرمایه ثبتی معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال تاسیس شده است و رسالت اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها