۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
تاثیر اعتراضات چینی بر بازارهای جهانی

اعتراض مردم چین به قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه کووید ۱۹ به منجر به افت قیمتها در بازارهای جهانی شد.

فردای اقتصاد: اعتراض‌ شهروندان چینی به محدودیت‌های سختگیرانه برای مقابله با کرونا و در پی آن تشدید نگرانی‌ها درباره شرایط تقاضا، بازارهای جهانی را سرخ پوش کرد. در بازار نفت هر دو شاخص نفتی با ثبت افت بیش از ۳ درصدی، به کف‌های ۱۱ ماهه نزول کرد. بیت‌کوین ۲ درصد نزول کرد و در بازار فلزات نیز شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. حتی بورس‌های آسیایی نیز در روز دوشنبه در محدوده منفی معامله شدند.

در حالی که ساکنان چندین شهر چین خشم خود را از قرنطینه طولانی‌مدت و سیاست دولت پکن در مقابله با شیوع کرونا ابراز کردند، صدها نفر نیز در شانگهای دست به تظاهرات زدند. تجمع ساکنان شانگهای که از روز شنبه آغاز شده بود، روز یکشنبه ششم آذر به تظاهرات تبدیل شد و امروز نیز ادامه پیدا کرد. حالا شهرهای بیشتری در چین شاهد اعتراضات به دلیل قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا بودند و گزارش شده است که رئیس‌جمهور شی جین پینگ با درخواست برخی از تظاهرکنندگان برای کناره‌گیری مواجه شده است. علاوه بر این، موارد جدید COVID-۱۹ برای اولین بار بیش از ۴۰۰۰۰ نفر افزایش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در مؤسسه اوراق بهادار نیسان می‌گوید: افزون بر نگرانی‌های فزاینده درباره تقاضای ضعیف‌تر سوخت در چین به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا، تردیدهای سیاسی ناشی از اعتراض‌های کم‌سابقه نادر به محدودیت‌های سختگیرنه کرونایی در شانگهای باعث فروش شد.

شاید بازار نفت بیشترین اثرپذیر از این شرایط باشد. نگرانی‌ها نسبت به تقاضا در چین و عدم وجود سیگنال‌های واضح از سوی تولیدکنندگان نفت درباره کاهش بیشتر تولید، بدبینی فزاینده‌ای در بازار نفت ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار