۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
واکنش بانک مرکزی به خبر ممنوعیت صدور اوراق گام جدید

آذرمند گفت: به دنبال این هستیم که اوراق گام در زنجیره تامین تولید استفاده شود و خارج از این زنجیره قرار نگیرد.

ایبنا: برخی رسانه‌ها از اخبار غیررسمی حاکی از ممنوعیت اعطای مجوز برای صدور اوراق گام جدید در بازار گفته‌اند. حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی گفت: این خبر صحت ندارد و اوراق گام همچنان قابلیت نقدشوندگی در بازار سرمایه را حفظ کرده است، اما با اقدامات مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به دنبال این هستیم که اوراق گام در زنجیره تامین تولید استفاده شود و خارج از این زنجیره قرار نگیرد.

وی ادامه داد: اوراق گام نباید به عنوان ابزار بدهی در بازار سرمایه تنزیل شود و باید با سیاست‌گذاری‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه جلوی تنزیل در بازار سرمایه را بگیریم. ضمن اینکه بانک این اوراق را تضمین می‌کند که باعث اعتباربخشی به آن می‌شود و در نهایت هم امکان خرد شدن و انتقال بدون هزینه در زنجیره تولید را پیدا خواهد کرد.

آذرمند همچنین درباره نرخ بهره کوتاه مدت اوراق گام که به ۲۹ درصد هم رسیده است، گفت: انتظارات و سیاست‌های کلان اقتصادی روی همه نرخ‌ها از جمله نرخ اوراق گام اثر گذار است. کل اوراق تنزیل شده در بازار سرمایه ۳.۷ درصد از بازار بدهی را تشکیل می‌دهد که سهم اوراق گام در حد چند هزارم درصد کل اوراق بهادار است.

به گفته مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی، سیاست اصلی این است که اوراق گام در زنجیره تولید گردش پیدا کند نه اینکه در بازار سرمایه تنزیل شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها