۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
 این کشور بدون صعود بازار جام جهانی را قبضه کرد

وب‌سایت‌های چینی ادعا می‌کنند این کشور بیشترین میزان شراکت مالی در جام جهانی قطر را داشته است.

 ورزش سه: اشک‌های هوادار چینی در استادیوم، زمانی که می‌گفت هیکل بازیکنان ژاپنی مثل ماست اما چرا ما نمی‌توانیم به جام جهانی بیاییم؟ چرا ما نمی‌توانیم آلمان را شکست بدهیم؟ شبکه‌های اجتماعی و کاربران چینی را تحت‌تاثیر قرار داد.

آنها نوشتند ما ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت داریم اما نتوانستیم ۱۴ فوتبالیست پرورش بدهیم که به آخرین جام جهانی ۳۲ تیمی صعود کند. آخرین حضور چین در جام جهانی به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد که آنها در غیاب کره و ژاپن، از مرحله مقدماتی بالا آمدند.

اما با تمام این تفاسیر، وب‌سایت‌های چینی هنوز چیزهایی برای عرضه دارند. آنها می‌گویند: «اگرچه ما در جام جهانی حضور تیمی نداریم اما از نظر اقتصادی بازار را قبضه کرده و بیشترین سهم را از تجارت، تولید و فروش بازار جام جهانی به خود اختصاص داده‌ایم.» این وب‌سایت‌ها با اشاره به گزارش یک اندیشکده بریتانیایی ادعا می‌کنند ۱.۳۹۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و فروش اقلام مختلف چینی در قطر انجام شده تا اقتصاد این کشور بالاتر از آمریکا، بیشترین سهم را از بازار به خود اختصاص دهد.

یک شرکت تولید خودرو ۱۸۱۵ دستگاه اتوبوس را در اختیار ناوگان عمومی دوحه قرار داده و همچنین ۸۸۸ اتوبوس برقی نیز برای اولین بار از سوی چین در یک تورنمنت رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

چین ید طولایی هم در تولید پرچم و سایر اقلام هواداری دارد و این بار هم بیشتر محصولات هواداری از تولیدات این کشور شرق آسیایی هستند. یک شرکت مستقر در شنژن چین نیز ساخت برخی از قطعات استادیوم ۹۷۴ را برعهده داشته است؛ استادیومی که با مونتاژ قطعات مختلف ساخته شده و پس از جام جهانی نیز از حالت یک استادیوم ورزشی خارج می‌شود. همچنین نمایشگر استادیوم لوسیل که میزبان جام جهانی است نیز به دست شرکتی چینی ساخته شده که ادعا می‌کند بیشترین میزان روشنایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شرکت آوانت اسپورت شنژن ده‌ها هزار صندلی متحرک برای ورزشگاه‌های قطر تولید و حالا آمادگی خود برای عرضه صندلی بیشتر برای جام ملتهای سال آینده را هم اعلام کرده است. از آنجایی که جام جهانی در کشوری گرمسیر برگزار می‌شود، خنک‌کننده‌ها نیز جزو محصولات مورد استفاده در ورزشگاه‌ها هستند که برخی به دست شرکت‌های چینی تولید شده‌اند. البته باید گفت که انتقاداتی هم در مورد عدم رعایت موارد محیط زیستی در این اقلام مطرح بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha