۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
حقوق سربازان اضافه می‌شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی سیدمحسن دهنوی در خصوص افزایش حقوق سربازان متناسب با افزایش حقوق کارکنان به کمیسیون برنامه و بودجه دستور داد افزایش حقوق سربازان پیگیری شود.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۳ این قانون گفت: در بررسی متمم قانون بودجه با همکاری دولت و مجلس پایه حقوق کارکنان افزایش پیدا کرد که یک کار بسیار خوب بود، در بودجه امسال مصوب کردیم که حقوق سربازان ۶۰ الی ۹۰ درصد حقوق پایور باشد. حال با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش پیدا کرده متناسب با همان افزایش، حقوق سربازان نیز باید رشد داشته باشد.

چرا به حقوق سربازان توجهی نمی‌شود؟

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش حقوق سربازان اقدامی نمی‌کند، افزود: در این خصوص نباید تبعیضی قائل شویم، اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق‌ها را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم بوده و هزینه‌های آنها نیز افزایش پیدا کرده است لذا حقوق آنها نیز باید تغییر کند.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادم درحال‌حاضر سازمان برنامه و بودجه این موضوع را در هزینه‌ها لحاظ نکرده است بنابراین از شما درخواست دارم در این خصوص توضیح بفرمایید.

قالیباف با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند، افزود: لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح قانون بودجه و حقوق بوده بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند و نتیجه را اعلام کند.

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

محاسبه دقیق حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ به موارد مختلفی بستگی دارد. اما می‌توان گفت حداقل حقوق به سربازان مجردی تعلق می‌گیرد که تحصیلات زیر دیپلم دارند و در مناطق عادی خدمت می‌کنند. این مبلغ به طور کل چیزی در حدود ۲.۵ میلیون تومان است. اگر سرباز مجردی با تحصیلات مشابه در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت کند در حدود یک میلیون تومان به حقوق و دستمزد او اضافه می‌شود. همچنین اگر سربازی متأهل باشد به حقوق او اضافه می‌شود. در نتیجه حداقل حقوق سربازان متأهل بیشتر از چهار میلیون تومان خواهد بود.

به طور کلی، میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز و با توجه به محل و درجه خدمت به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها