۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کدام سازمان‌ها به سختی مجوز می‌دهند؟

از ابتدای امسال تا چهارم آذر ماه ۴۶۷هزار و ۲۷۶درخواست در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شده و برای ۲۹درصد کل درخواست‌ها مجوز صادر شده است.

فردای اقتصاد: بیش از ۱۳۵هزار مجوز کسب و کار بدون مراجعه حضوری صادر شد. در این میان، وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱ هیچ مجوز کسب‌وکاری را از طریق درگاه ملی مجوزها، صادر نکردند.

به گزارش وزارت اقتصاد، از ابتدای امسال تا چهارم آذرماه از تعداد ۴۶۷هزار و ۲۷۶درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور، ۱۳۵هزار و ۵۰۷مجوز، معادل ۲۹درصد کل درخواست‌ها، صادر شده است. همچنین ۱۸۹هزار و ۸۸۶مجوز رد شده، ۱۹هزار و ۳۷۰نفر از درخواست خود انصراف داده‌اند و ۱۲۲هزار و ۵۱۳درخواست با تأخیر از سوی دستگاه‌های صادرکننده مواجه شده‌اند. ۴هزار و ۶۹۲درخواست در صف بررسی هستند و ۸۳هزار و ۱۴۷درخواست معادل ۱۷.۸درصد کل درخواست‌ها در مرحله بررسی تأخیر داشته‌اند.

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان در فهرست دستگاه‌های جامانده و متصل نشده به درگاه ملی مجوزها هستند.

از سوی دیگر، صندوق نوآوری هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌های صدور مجوز نداشته و وزارت بهداشت با ۷۳.۴ درصد، بیشترین درصد تأخیر را در بررسی درخواست‌های صدور مجوز داشته است.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ارتقای ۱۶پله‌ای، بیشترین ارتقای رتبه را در صدور مجوزها به خود اختصاص داده است و سازمان حفاظت محیط زیست با کاهش ۳ پله‌ای رتبه، با بیشترین کاهش رتبه بین ۲۲ دستگاه روبه‌رو شده است. وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت تعاون (به جز مشاغل خانگی) و وزارت میراث فرهنگی قعرنشینان جدول درخواست و صدور مجوزها هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار