۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
علت اصلی مرگ و میر ایرانیان مشخص شد

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: از نظر میزان مرگ ناشی از ۵ علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر، سکته قلبی با ۹۳/۶۷ در رتبه اول است.

باشگاه خبرنگاران جوان : علی حجت زاده گفت: بر اساس آخرین مطالعه سیمای مرگ که در کشور انجام شده ۷۷ هزار و ۸۱۹ مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام گروه های سنی مربوط به سکته قلبی است.

به گفته وی سهم سکته قلبی ۲۰/۵۸ درصد مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام سنین است که سکته مغزی با ۹/۲۵ درصد و بیماری فشار خون بالا با ۷/۲۳ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

حجت زاده افزود: احتمال خطر مرگ زودرس یعنی بین ۳۰ تا ۷۰ سال ناشی از چهار بیماری مهم غیر واگیر قلبی و عروقی، مزمن تنفسی، دیابت و سرطان حدود ۱۴/۱۲ درصد است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهند که میزان مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر سکته قلبی با حدود ۹۳ درصد در رتبه اول و سکته مغزی با ۴ درصد و بیماری فشار خون بالا با حدود  ۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که تعداد مرگ زودرس ناشی از پنج علت اول مرگ در افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، سکته قلبی با ۲۴ هزار و ۹۵۹ مورد در رده اول، سکته مغزی با ۹۳۰۰ و حوادث ترافیکی با ۹۱۷۸ مورد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها