۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
واریز ۲۶ میلیارد تومان به حساب پرستاران در این استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از واریز مرحله اول تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کرمانشاه خبرداد و گفت: طی دو روز گذشته ۲۶ میلیارد تومان به حساب بیمارستان‌های کرمانشاه واریز شد تا به حساب پرستاران خود واریز کنند.

دکتر قباد محمدی امروز(۱۰ آذر) در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشکده پزشکی کرمانشاه، با اشاره به جایگاه ارزشمند پرستاران، اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به قشر پرستار شده و این را در عمل هم نشان داده است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری همواره بر حمایت دولت از قشر خدوم پرستاران تاکید دارد، تصریح کرد: یکی از حمایت‌های اخیر دولت از پرستاران بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بود، موضوعی که سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، اما در مدت ۱۵ سال گذشته روی زمین مانده بود.

محمدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها روی این مسئله تاکید داشتند، اما به دلیل پیچیدگی‌ها و منابع مالی که می‌خواست، اجرایی نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به پیگیری‌های دولت و اجرایی شدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال، اعلام کرد: این طرح در یکی دو ماه اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اکنون در حال اجرایی شدن است.

وی از واریز نخستین پرداختی‌ها به حساب پرستاران استان در راستیا اجرای این طرح خبر داد و گفت: طی دو روز اخیر ۲۶ میلیارد تومان به حساب بیمارستان‌های استان واریز شد تا به حساب پرستاران واریز کنند. چند بیمارستان مانده که آن هم تا روز شنبه برای آنها واریزی خواهیم داشت.

محمدی یادآور شد: مبلغ واریزی به حساب پرستاران مربوط به سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ است و پرداختی سایر ماه‌ها هم در آینده واریز خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت این مبالغ بخشی از مشکلات جامعه پرستاری حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از برنامه‌های این دانشگاه را تربیت بیشتر پرستاران اعلام کرد و افزود: از آنجایی که جامعه ما به سمت پیری می‌رود، برای همین نیاز به تخت‌های بیمارستانی و پرستاران هم روزبروز افزایش می‌یابد، بنابراین در بحث تربیت پرستار و جذب پرستاران بیشتر توجه ویژه‌ای خواهیم داشت تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: اخیرا وزارت بهداشت مجوز استخدام پرستاران را اخذ کرده که آزمون آن احتمالا در انتهای سال‌ و یا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد که طی آن تعداد قابل توجهی پرستار جذب می‌شوند.

محمدی از در نظر گرفتن امتیازات ویژه‌ای برای استخدام پرستارانی که در چند سال اخیر در بخش هایی کرونایی مشغول فعالیت بوده‌اند هم خبرداد و گفت: در روزهای ابتدایی کرونا که حتی خانواده‌های بیماران هم از نزدیک شدن به آنها ترس داشتند، پرستاران از آنها مراقبت کردند و برخی از آنها تا پای مرگ هم رفتند و تعدادی از آنها هم شهید شدند.

وی در ادامه پرستاران را یکی از زحمت کش‌ترین اقشار جامعه خواند و افزود: پرستاری شعلی سراسر مهر و محبت است و نسبت به بیماران از محرم‌ترین اقشار هستند، چراکه علاوه بر کار درمان، با عشق و محبت خود موجب التیام بیماران می‌شوند.

وی از پرستاری به عنوان یک شغل مقدس نام برد و گفت: پرستاری در نزد پروردگار شغل گرانقدری است و افرادی که پرستار می‌شوند، خداوند آنها را دوست داشته که برای این شغل برگزیده است.

وی با بیان اینکه در دین اسلام پرستاران جایگاه بزرگی دارند، گفت: اگر فرهنگ حسینی و جهاد حسینی را احیاگر دین اسلام می‌دانیم، قسمت مهمی از آن مرهون تلاش‌های حضرت زینب(س)است که در مسیر احیای قیام امام حسین(ع) قدم برداشت و امروز روز تولد ایشان را به عنوان روز پرستار می‌دانیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها