۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تهدید عجیب برای فیلترینگ توییتر

اتحادیه اروپا به مالک توییتر هشدار داده چنانچه قوانین این بلوک در خصوص مدیریت محتوای منتشرشده را رعایت نکند در سراسر اروپا ممنوع خواهد شد.

«ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی توییتر از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا برای رعایت قوانین مربوط به این کشورها تحت فشار قرار گرفته است و بروکسل هشدار داده توییتر در صورت عدم پایبندی به قوانین ممکن است ممنوع شود.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تهدید کرد چنانچه توییتر قوانین اتحادیه اروپا در خصوص مدیریت محتواهای منتشرشده را رعایت نکند این شبکه اجتماعی را ممنوع خواهد کرد. در آمریکا، ژنت یلن، وزیر خزانه‌داری گفته واشنگتن در حال بررسی خرید توییتر توسط ماسک است.

هشدار کمیسیون اروپا در تماس ویدئویی میان ایلان ماسک و تیری برتون، مقام مسئول اجرای قوانین دیجیتال در اتحادیه اروپا مطرح شد. برتون به ماسک گفت توییتر بایستی با فهرستی از قوانین موافقت کرده و آنها را به اجرا بگذارد.

از جمله قوانینی که مقام اتحادیه اروپا خواستار اجرای آن شده امتناع از اتخاذ رویکرد دلبخواه در فعال‌سازی مجدد حساب کاربری کاربران مسدود شده، مقابله شدید با دروغ‌رسانی (disinformation) و موافقت با ممیزی مستقل این پلتفورم تا سال آینده است.

روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از منابع مطلع هشدار داد به ایلان ماسک هشدار داده شده توییتر در صورت عدم پایبندی به این قوانین ممکن است ناقض «قانون خدمات دیجیتال» شناخته شود. این قانون، مصوبه جدیدی است که استانداردهایی جهانی برای نحوه نظارت شرکت‌های بزرگ فناوری بر محتواهای منتشرشده در اینترنت وضع می‌کند.

برتون تهدید کرده در صورت عدم موافقت توییتر با این قوانین ممکن است با مسدودسازی در سراسر قاره اروپا و یا پرداخت جریمه‌ای معادل ۶ درصد از گردش مالی این شرکت مواجه شود.

طبق گفته افراد مطلع از گفت‌وگوی میان ایلان ماسک و برتون، مالک توییتر بارها تأکید کرده که از نظر او «قانون خدمات دیجیتال» معقول به نظر می‌رسد. او همچنین اضافه کرده که متن این قانون را مطالعه کرده و نظرش این است که بایستی در تمام دنیا اجرا شود.

از جمله درخواست‌های اتحادیه اروپا این است که ایلان ماسک ملاک‌های روشن و مشخصی درباره شرایط تعلیق حساب کاربری کاربران اعلام کند. احتمال می‌رود این مطالبه با اقدام توییتر در بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مرتبط باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها